پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 4251 |
تاریخ انتشار : 14 آگوست 2021 - 15:24 | ارسال توسط :
81 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی «سید عزت‌الله ضرغامی» گزینه پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی را مدیری تحول‌آفرین دانست و گفت: او برای حمایت از فعالان صنعت گردشگری و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در مقابله با کرونا برنامه دارد.

سیدعزت‌الله ضرغامی که از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهوری به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده امروز شنبه (۲۳ مرداد) در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یافت و برنامه های خود را تببین کرد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو درباره این جلسه گفت: سید عزت‌الله ضرغامی پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۳ مرداد) در کمیسیون فرهنگی حضور داشت و بحث‌های خوبی درباره مسائل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطرح کرد؛ اعضا کمیسیون هم دغدغه‌های خود درباره مسائل و مشکلات هر سه حوزه را بیان کردند.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس جلسه ضرغامی با اعضای کمیسیون فرهنگی را خوب و پربار ارزیابی کرد و افزود: بیشتر ساعت جلسه امروز کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره آسیب‌شناسی مسائل و برنامه مقابله با ابرچالش کرونا بود، بخش دیگری از جلسه هم به بررسی رویکردها و برنامه‌های آینده به سه حوزه اصلی این وزارتخانه اختصاص یافت.

ضرغامی مدیر تحول‌گرا و ضدفساد  

نصیرایی با اشاره به سوابق مدیریتی ضرغامی در سه دهه گذشته، وی را مدیری تحول‌گرا و ضد فساد توصیف کرد و اظهار داشت: وی در هر مسئولیتی در هر سازمان و بخشی که حضور داشته، تحول ایجاد کرده است؛ همچنین ضد فساد بودن از روحیات و خصوصیات بارز ضرغامی است؛ هر دو این خصوصیت‌ها نمایندگان مردم و اعضای کمیسیون فرهنگی را امیدوار کرد که در وزات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهد تحول و مبارزه جدی با فساد باشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه همه‌گیری کرونا به صنعت گردشگری آسیب‌های جدی زده است، خاطرنشان کرد: فعالان این حوزه و هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خسارت‌ زیادی در ۱۸ماه گذشته در دوران شیوع کرونا متحمل شده‌اند. یکی از بحث‌های جدی که وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه مطرح کرد، تبیین رویکرد و برنامه حمایت از فعالان صنعت گردشگری در مقابله با کرونا به عنوان ابرچالش این صنعت بود.

نصیرایی سوابق و تجارب مدیریت فرهنگی ضرغامی را پشتوانه غنی برای وزارت او در میراث‌فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: شناخت کلان و جزیی از مسائل فرهنگی و تحول‌آفرینی به عنوان پشتوانه مدیریتی در حوزه فرهنگی، قطعا برای وزارت وی در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مفید و موثر خواهد بود.

ضرغامی برای حمایت از صنعت گردشگری در برابر چالش کرونا برنامه دارد

به گزارش خبرنگار سید عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم ثبت‌نام کرده بود، روز چهارشنبه (۲۰ مرداد۱۴۰۰) از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معرفی شد.

ضرغامی، متولد سال ۱۳۳۸ تهران، دانش‌آموخته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی است و در حال حاضر دانشجوی دکترای ارتباطات است.

ضرغامی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی دو دوره پنج‌ساله (۱۳۹۳-۱۳۸۳) ریاست سازمان صدا و سیما و در احکام جداگانه دیگری از سوی رهبر معظم انقلاب، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  و همچنین عضو شورای عالی فضای مجازی بوده است.

در دوران مدیریت ضرغامی در صداوسیما شبکه‌های سراسری مانند نسیم، پویا، نمایش، آی فیلم فارسی و عربی، ورزش، تماشا، سلامت، قرآن، آموزش، مستند و شبکه‌های تخصصی دیگری راه‌اندازی شد.

تبدیل همه شبکه‌های آنالوگ به دیجیتال و راه اندازی برخی شبکه‌های باکیفیت اچ. دی/ HD طوری که مردم بدون استفاده از آنتن‌های قدیمی قادر به دریافت شبکه‌ها شدند، از دستاوردهای دوران کاری او بود.

او همچنین معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما (۱۳۸۳-۱۳۷۹)، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۶-۱۳۷۴)، معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۲-۱۳۷۱) و معاون امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (۱۳۷۹-۱۳۷۶)، رئیس کارخانجات صنعتی شهید حسن باقری، معاون فرهنگی و عضو شورای مرکزی جهاد دانشگاهی دانشگاه امیر کبیر را در سوابق و کارنامه مدیریتی و اجرایی خود دارد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4251 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید