جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 2479 |
تاریخ انتشار : 06 ژوئن 2021 - 21:01 | ارسال توسط :
111 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

اخبار گردشگری پارسی : رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگز گفت: طرح گردشگری سد درونگر درگز بزرگترین طرح گردشگری شهرستان است و با اجری این طرح، ماندگاری مسافر و گردشگر در شهرستان درگز افزایش چشمگیری خواهد یافت. محمد مددی در گفت‌وگو عنوان کرد: سد درونگر درگز در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان […]

اخبار گردشگری پارسی :

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگز گفت: طرح گردشگری سد درونگر درگز بزرگترین طرح گردشگری شهرستان است و با اجری این طرح، ماندگاری مسافر و گردشگر در شهرستان درگز افزایش چشمگیری خواهد یافت.

محمد مددی در گفت‌وگو عنوان کرد: سد درونگر درگز در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان درگز واقع شده‌ است و بزرگترین طرح گردشگری شهرستان درگز که موافقت اصولی آن در ماه‌های اخیر صادر شد، در محدوده این سد اجرا خواهد شد.

مددی اظهار کرد: طرح گردشگری سد درونگر، دارای امکاناتی همچون، اقامتگاه، رستوران، تفریحات آبی و… است که توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد و حدود ۲۹ هکتار وسعت دارد؛ هزینه راه‌اندازی آن نیز حدود ۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است و با توجه به وسعت طرح، پیش‌بینی می‌کنیم اجرای آن ۲ سال زمان ببرد و در حل حاضر نیز در مرحله گرفتن استعلامات است.

وی ادامه داد: شهرستان درگز در شمالی‌ترین نقطه استان خراسان رضوی واقع شده‌ است و به لحاظ طبیعت بکر، تفرجگاه‌های متعدد و جاذبه‌های تاریخی، مورد توجه مسافران و گردشگران است و بدون شک اجرای این طرح که شامل اقامتگاه بوده و برای اولین بار زمینه تفریحات آبی را در شهرستان فراهم خواهد کرد، نقش چشمگیری در پر کردن اوقات فراغت شهروندان و همچنین جذب گردشگر و مسافر خواهد داشت.

وی یادآور شد: در شرایط عادی و قبل از اپیدمی کرونا، شهرستان درگز سالانه پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار مسافر بود و قطعا اجرای طرح گردشگری سد درونگر در توسعه گردشگری و به دنبال آن رونق اقتصادی شهرستان نقش چشمگیری خواهد داشت.

مددی با اشاره به تأثیر کرونا بر گردشگری گفت: بیماری کرونا گردشگری کل دنیا را تحت تأثیر قرار داد و شهرستان درگز نیز از این امر مستثنی نبود به طوری که به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، ورود مسافر و گردشگر به شهرستان ۶۰ درصد کاهش داشته‌ است.

ثبت ملی ۹ تپه و محوطه تاریخی در شهرستان درگز

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درگز در ادامه از ثبت ملی چند تپه و محوطه تاریخی در شهرستان درگز خبر داد و در این زمینه گفت: تعداد ۹ تپه و محوطه تاریخی به مجموعه تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی شهرستان که در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند، اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: این تپه‌ها و محوطه‌ها که مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی هستند در روستاهای فضل‌آباد، قلعچه، ارتیان، گلخندان، کاهو، چقر، سعدآباد، قزلق و قره قوینلو واقع شده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرستان درگز به دلیل وجود این تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی ظرفیت خوبی در زمینه تحقیق و مطالعات باستان‌شناسی دارد و در این زمینه یکی از غنی‌ترین شهرستان‌های استان است.

مددی منطقه نمونه گردشگری چلمیر، دره‌ها و تفرجگاه‌های باصفا و دره‌های مشجر از جمله دره زو درونگر، دره ارغوان و منطقه عشایری قزقان‌دره؛ همچنین آبگرم الله اکبر و آبگرم امام قنبر را از مهمترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان درگز دانست.

وی همچنین محوطه تاریخی بندیان را مهمترین جاذبه تاریخی شهرستان درگز برشمرد و افزود: این جاذبه تاریخی که در ۲ کیلومتری شهر درگز واقع شده است، مربوط به دوره ساسانی است و حدود ۱۶۰۰ سال قدمت دارد.

گفتنی است؛ پیش از این تعداد ۹۱ اثر تاریخی شهرستان درگز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود و با احتساب این ۹ اثر ثبت شده، مجموع آثار ثبت ملی شهرستان به ۱۰۰ اثر ملی رسید و از مجموع این آثار تعداد ۱۲ مورد بنای تاریخی و ۸۸ مورد تپه و محوطه تاریخی است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2479 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید