جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 5986 |
تاریخ انتشار : 28 سپتامبر 2021 - 12:31 | ارسال توسط :
42 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که باید بازگشت زائران اربعین براساس برنامه باشد بدین شکل که طبق پروتکلی از آنها تست PCR بگیرند و بعد طی دو هفته آنها تحت مراقبت باشند چون در غیر این صورت خدای نکرده با پیک ششم مواجه ایم.

اخبار گردشگری پارسی :

ملک فاضلی درگفت و گو گفت: بعد از مدتها گرفتاری و مواجهه با مرگ و میر بالا ناشی از کرونا با واردات و واکسیناسیون وسیع شاهد کاهش میزان مبتلایان بودیم. در این وضعیت تعدادی زیادی از زائران به کشور عراق سفر کردند.

وی توضیح داد: در حال حاضر سطح واکسیناسیون دو دز به بالای ۷۰ درصد نرسیده و ما در این وضعیت برنامه سفر زائران به عراق را شاهد بودیم که در این کشور هم میزان واکسیناسیون فراگیر به گونه ای نیست که بتوان با اطمینان خاطر از آن سخن گفت. ما در این شرایط اجازه دادیم که هموطنانمان به صورت غیر منسجم به سفر عتبات عالیات بروند آن هم‌در شرایطی که همچنان بیماری کرونا و به تبع آن آلودگی وجود دارد و میزان واکسیناسیون دو دز در کشور خودمان به بالای ۷۰ یا ۸۰ درصد نرسیده است.

وی گفت: یک کار اشتباه آن هم بدون برنامه انجام شد که امیدواریم خداوند کمک کند که ما وارد پیک ششم نشویم؛ البته که خودمان، خودمان را به سمت پیک بعدی حرکت دادیم.

فاضلی با انتقاد از تصمیم گیری توسط افراد غیرمتخصص و به دنبال آن ورود تبعاتی برای کشور گفت: تصمیات اشتباه خسارات جبران ناپذیری برای سلامت کشور به دنبال دارد و متاسفانه کسی که باعث تحمیل چنین خسارتی هم می شود هیچ‌تاوانی را پس نمی دهد.

وی حراست از داشته های انقلاب را امری مهم خواند و توضیح داد: رعایت موازین انقلاب اسلامی از داشته های انقلاب است؛ تمام‌ موازین ما بر مبنای احترام به جامعه بنا نهاده شده یکی از موازین اسلامی حراست از سلامت جامعه است؛ ما اگر تابع اسلام و قوانین اسلامی باشیم باید بدانیم که همواره بر حفظ سلامت تاکید شده اما متاسفانه این موضوع در جامعه ما ساده گرفته می شود؛ نمونه آن را می توان در اقدامات اخیر مشاهده کرد.

وی گفت: ما وقتی به کشور دیگری سفر می کنیم باید سفیران خوبی هم باشیم و بتوانیم موارد بهداشتی را رعایت کنیم؛ به هر حال این اتفاق رخ داده اکنون در زمان برگشت زائران باید تمامی این پروسه از روی حساب و برنامه انجام شود.

وی تاکید کرد: باید برای حفاظت از سلامت مردم همه مسافران و زائران تست بدهند و تا زمانی که نتیجه تست مشخص نشده در جای خاصی نگهداری شوند و همچین تحت مراقبت سیستم بهداشت قرار بگیرند؛ با این کار می توان عوارض را کاهش داد. وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشت می توانند متولی این اقدام شوند؛ نباید آمار بالای مبتلایان و فوتیان را در پیک پنجم فراموش کنیم. بدانیم در صورت عدم پیشگیری خدای نکرده وارد پیک ششم می شویم.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5986 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید