سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 6700 |
تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2021 - 12:54 | ارسال توسط :
178 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به استقبال گردشگران از کویرهای این شهرستان گفت: ترمیم و بهسازی زیرساخت جاده‌ای کویر مرنجاب ضرورتی اجتناب‌ناپدیر است.

اخبار گردشگری پارسی :

اسماعیل بایبوردی روز شنبه در گفت و گو افزود: کویر مرنجاب در سال‌های اخیر مورد استقبال گسترده طبیعت‌گردان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است که نامناسب بودن جاده مرنجاب یکی از دغدغه‌ها و انتقادهای گردشگران ورودی به این منطقه بوده است.

فرماندار: بهسازی زیرساخت جاده‌ای کویر مرنجاب ضروری است

وی ادامه داد: برای ترمیم و بهسازی جاده مرنجاب و قرارگرفتن آن در حوزه راه‌های کشور، در سال‌های گذشته تلاش‌هایی انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به افزایش افزون بر چهار برابری گردشگران ورودی به کویر مرنجاب در یک‌ماه اخیر در مقایسه با مدت‌های مشابه سال‌های قبل اظهار داشت: شرایط کرونایی ۲۰ ماه گذشته سبب کاهش ورود گردشگران به کویرهای آران و بیدگل شد و کسب و کارهای مرتبط با گردشگری را تحت تاثیر فراوان قرار داد.

دریافت ورودیه در کویر مرنجاب در قبال ساماندهی جاده و ارایه خدمات باشد

فرماندار آران و بیدگل در پاسخ به انتقادها از دریافت ورودیه های ۲۵ تا ۸۰ هزار تومانی در مرنجاب و ساماندهی نشدن جاده و خدمت‌رسانی به گردشگران گفت: این انتقادها بجاست و  اعلام می‌شود در صورت ساماندهی نکردن جاده و ارایه خدمات در مرنجاب، دریافت ورودیه از گردشگران به زودی لغو خواهد شد.

وی افزود: وضع موجود برای ما به عنوان مسوول، گردشگران و فعالان گردشگری قابل قبول نیست که در این راستا تذکرهای لازم داده شده است تا دریافت ورودیه در قبال ارایه خدمات باشد.

به گفته وی، بر پایه مصوبه شورای بخش آران و بیدگل مبلغ ورودیه‌های انواع خودروها به کویر تعیین شده است که البته تعهد شده مبلغ های دریافتی از ورودیه برای ساماندهی جاده و بخش فرهنگی گردشگری هزینه شود.

بایبوردی با اشاره به اینکه کاروانسرای مرنجاب در مسیر جهانی شدن است، اظهار داشت: ارزیابان سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) در سفر هفته قبل خود به آران و بیدگل بررسی‌های نهایی برای ثبت جهانی این کاروانسرا را انجام دادند.

وی گفت: ثبت جهانی کاروانسرای مرنجاب باعث می‌شود تا این کاروانسرا در فهرست هدف گردشگران خارجی ورودی به ایران قرار گیزد و رونق بیش از پیش گردشگری در آران و بیدگل را به همراه داشته باشد.

جاده ۵۰ کیلومتری خاکی مرنجاب با توجه به حجم زیاد ورود و خروج گردشگران به این منطقه کویری، زیرسازی و عرض مناسبی ندارد و ناآشنایی گردشگران و نبود علایم راهنمایی به ویژه در پیچ‌های خطرناک موجب وقوع سانحه های رانندگی در این مسیر می شود؛ این در حالیست که برای ورود به این جاده نامناسب ۱۵ هزار تومان برای خودروی سواری، ۲۵ هزار تومان خودروی شاسی بلند و ۸۰ هزار تومان برای اتوبوس عوارض دریافت می‌شود.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال آران و بیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

این منطقه با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و ماسه تا پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی‌ترین منطقه اصفهان، در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6700 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید