جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 4313 |
تاریخ انتشار : 16 آگوست 2021 - 15:32 | ارسال توسط :
79 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

«قصه عودلاجان» به عنوان نگین انگشتری شهر تهران با بررسی هویت، معماری و جاذبه‌های گردشگری قلب پایتخت منتشر شد.

به نقل از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، در این شماره از روایت تهران، تاریخ باغ نگارستان، دومین موزه نقاشی پشت شیشه دنیا، موزه هنرهای ملی، خانه‌موزه هسته مرکزی تهران، خانه‌موزه‌های چمران، رجایی، مدرس، آیت‌الله کاشانی، آیت‌الله طالقانی و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در بخش موزه‌ها و خانه‌موزه‌ها معرفی شده است.

در بخش گذرهای گردشگری نیز به معرفی گذر میرزا محمود، بازارچه نواب، میدان بهارستان و دروازه غار به عنوان خاستگاه هنرهای آیینی پرداخته شده است.

نشریه «روایت تهران» همچنین در این شماره به معرفی معماری مساجدی همچون سپهسالار، سراج‌الملک، معمارباشی، حکیم‌باشی، حاج قنبر علی‌خان و خانقاه صفی علیشاه، بقعه محله پامنار، خانه شیخ رجبعلی خیاط و کنیسه صدساله پرداخته و تاریخچه‌ای از تیمچه اکبریان، کاروانسرای خانات، بستنی اکبر مشتی، محله عودلاجان و تاریخ ۴۰۰ ساله آن روایت شده است.

قصه‌های عمارت مسعودیه، خانه امام جمعه، عمارت دبیرالملک، خانه فخرالدوله، عمارت مهرانگیز کامبیز، خانه معتمدالسلطنه، عمارت وثوق، خانه اردیبهشت، خانه تاریخی موتمن الاطبا، خانه پروین، حمام نواب و گرمابه کشور خانوم را نیز در این شماره از روایت تهران می‌خوانید.

پیش‌تر نشریه روایت تهران که به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران تهیه می‌شود، با هدف معرفی هویت و گذرهای تاریخی پایتخت درباره ری، شمیران، سنگلج و مناطق ۱۱ و ۲۲، محله کن و همچنین موضوعاتی چون رمضان (گردشگری مذهبی)، طبیعت، چیتگر و شهرداری منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این نشریه از طریق سایت visit.Tehran.ir در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4313 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید