پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 5589 |
تاریخ انتشار : 18 سپتامبر 2021 - 12:55 | ارسال توسط :
292 بازدید
0
8
ارسال به دوستان
پ

غذا‌های استرالیایی با تاثیر گرفتن از فرهنگ منحصر‌به‌فرد، محصولات بی‌نظیر و دستور‌العمل‌های خاص و ویژه سنتی به بهترین شکل ممکن پاسخگوی طیف وسیعی از سلایق غذایی مختلف است.

اخبار گردشگری پارسی :

۱. پاولووا (Pavlova)

غذاهای استرالیا

این دسر خوشمزه توسط سر‌آشپز معروف غرب استرالیا، «هربرت ساچس» به مناسب ورود بالرین روسی، «آنا پاولووا» به استرالیا در دهه ۱۹۲۰ درست شد. در رابطه با این دسر اختلافاتی میان نیوزلندی‌ها و استرالیا‌یی‌ها وجود دارد، آنان ادعا می‌کنند که این دسر دستورالعمل قدیمی‌تری دارد که متعلق به کشور نیوزلند است. جدا از تمامی این موارد، این دسر بافتی نرم و سبک دارد. نوعی کیک اسفنجی که با لایه‌هایی از کرم پوشانده شده و قسمت بالایی آن با میوه‌های تازه تزئین می‌شود. اصلا جای تعجب ندارد که این دسر با ظاهری زیبا و طعمی بی‌نظیر، جزو محبوب‌ترین دسر‌های استرالیایی باشد.

۲. لامینگتون (Lamingtons)

غذاهای استرالیا

لامینگتون یک کیک اسفنجی مربعی شکل است که با لایه‌ای از شکلات و پودر نارگیل پوشانده شده و سرو می‌شود. این کیک در میان فرهنگ و سنت استرالیا جایگاه ویژه‌ای دارد به همین دلیل خانواده سلطنتی آن را نماد مهمی از این کشور تعیین کرده‌اند. اغلب، این کیک را با عنوان کیک ملی استرالیا هم می‌شناسند. در برخی از کافه‌ها لامینگتون با مربا یا کرم ترکیب شده و با چای یا قهوه میل می‌شود.

۳. پاپ پارما (Pub Parma)

غذاهای استرالیا

پایه اصلی این غذا در ایتالیا با بادنجان است اما در استرالیا گوشت مرغ جایگزین آن شده است. نوعی غذای کلاسیک که با پنیر پیتزا، سس گوجه فرنگی و ژامبون میل می‌شود و به‌دلیل محبوبیت فراوان در منوی تمام رستوران‌های استرالیا به چشم می‌خورد. بهترین پاپ پارما را می‌توانید در بندر ملبورن میل کنید.

۴. هر چیزی با وجمیت (Vegemite)

غذاهای استرالیا

وجمیت، نوعی چاشنی است که تقریبا می‌توان به تمامی غذا‌های استرالیایی ربط داد. این چاشنی میان استرالیایی‌ها بسیار محبوب و پر‌طرفدار است اما ممکن است برای هر سلیقه با ذائقه غذایی متفاوت، چندان مورد پسند نباشد. این چاشنی توسط شیمی‌دان استرالیایی «کریس کلیستر» اختراع شد و از آن زمان به بعد تا امروز تقریبا در تمامی غذا‌های استرالیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵. بیسکویت انزاک (Anzac Biscuits)

غذاهای استرالیا

این بیسکویت‌ها در طول جنگ جهانی اول توسط خانواده‌ی سربازان درست می‌شد. اولین بیسکویت‌های انزاک اصلا به‌شکل امروزی که می شناسیم، نبودند. مواد تشکیل‌دهنده‌ی این بیسکویت‌ها در ابتدا شامل جو، آرد، نارگیل، کره، شهد و دیگر ترکیبات خوشمزه بود که سربازان انرژی لازم در میادین جنگ و سفر‌های طولانی را از آن‌ها دریافت می‌کردند. این بیسکویت‌ها را در زمان قدیم با نام بیسکویت سرباز می‌شناختند اما امروزه انزاک نام گرفته است.

۶. تیم تام (Tim Tams)

غذاهای استرالیا

تیم تام نوعی بیسکویت شکلاتی بسیار خوشمزه است که دو لایه‌ی شکلات و بیسکویت از وسط به‌وسیله‌ی شکلاتی تیره‌تر از هم جدا شده‌اند. تیم تام نخستین بار، اوایل دهه ۱۹۶۰ در قفسه فروشگاه‌های استرالیا به چشم خورد. امروزه در ترکیب اصلی این بیسکویت شکلاتی، وانیل و توت‌فرنگی هم دیده می‌شود. ترفندی که استرالیایی‌ها برای خوردن این بیسکویت به کار می‌برند بسیار ساده و لذت‌بخش است، آنان دو طرف بیسکویت را گاز می‌زنند و سپس درون چای یا قهوه کرده و می‌خورند.

۷. گوشت کانگورو

غذاهای استرالیا

گوشت کانگورو در بسیاری از سوپرمارکت‌ها و منوی رستوران‌ها در استرالیا دیده می‌شود. این گوشت به اشکال مختلف از جمله استیک، برگر، سوسیس و روش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به رشد بیش از حد تعداد کانگورو‌‌ها در استرالیا، این راه‌حل خوبی بود تا جمعیت این حیوانات کنترل شود. گوشت کانگورو معمولا به‌صورت نیمه پخته سرو شده و همراه با سس ترش و مقدار کمی ادویه طعم آن لذیذ‌تر هم می‌شود.

۸. همبرگر همراه با چغندر

غذاهای استرالیا

همبرگری که همراه با چغندر در برخی از رستوران‌های استرالیا سرو می‌شود، یک روش قدیمی و ابداعی از آمریکایی‌ها است. این نوع همبرگر در دهه ۱۹۴۰ به رستوران‌ها راه پیدا کرد اما امروزه به‌طرز عجیبی در تمامی استرالیا همه‌گیر شده است. این همبرگر به‌قدری در استرالیا محبوب شد که مک‌دونالد در منوی خود همبرگری با همین روش به نام McOz گنجانده است.

۹. چیکو رول

غذاهای استرالیا

چیکو رول، نام غذایی استرالیایی است که بر‌خلاف اسمش اصلا در ترکیب آن از مرغ استفاده نشده و در عوض از گوشت گاو تهیه می‌شود. چیکو رول برای اولین بار در یک نمایشگاه کشاورزی در سال ۱۹۵۱ تهیه و عرضه شد. معمولا درون این غذا را با ترکیباتی از سبزیجات که شامل هویج، کلم و پیاز است، پر می‌کنند. این یک میان‌وعده لذیذ است که در تمامی نقاط استرالیا پیدا می‌شود.

۱۰. خوراک کرم

غذاهای استرالیا

اگر می‌خواهید واقعا خوردن یک غذای جدید کاملا استرالیایی را تجربه کنید، خوراک کرم می‌تواند بهترین انتخاب باشد. شاید کمی عجیب باشد اما این غذا نه‌تنها خوشمزه است، بلکه دارای پروتئین زیادی هم هست. گفته می‌شود خوراک کرم طعمی شبیه به مرغ همراه با ادویه دارد اما خوردن آن به همه پیشنهاد نمی‌شود زیرا این فقط یک غذای تایید شده توسط بومیان استرالیا است که با ذائقه هر کسی سازگار نیست.

بازدیدها: 11

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5589 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید