پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 3377 |
تاریخ انتشار : 04 جولای 2021 - 12:05 | ارسال توسط :
234 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که به دنبال پیگیری طرح جامع حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده بر اثر کرونا از جمله در بخش گردشگری است.

غلامرضا مرحبا در گفت و گو  اظهار کرد: حوزه گردشگری اولین بخشی بود که مورد حمله کرونا قرار گرفت. طبیعتا وقتی مسافران در اثر شیوع کرونا سفر نرفتند شهرهایی که اقتصادشان براساس گردشگری اداره می شد نیز آسیب دیدند. شهرهایی مثل شیراز، اصفهان، برخی شهرستان های استان های شمالی و حوزه انتخابیه من (آستارا) که اقتصادش به گردشگری وابسته بود، این ها همه صدمه دیدند.

وی افزود: بسیاری از کسب و کارها به خصوص در حوزه گردشگری در اثر شیوع کرونا از بین رفته و باید فکر اساسی برای آن ها کرد. البته ستاد کرونا مصوباتی برای استمهال تسهیلات و ارائه تسهیلات با شرایط مناسب داشت اما وقتی درآمدی وجود نداشته باشد و کسب و کار تعطیل باشد امکان بازپرداخت تسهیلات هم وجود ندارد. به نظر می رسد ما باید در بخش مالیات بازنگری کنیم و برای کسب و کارهایی که از کرونا آسیب دیدند در بخش مالیات سخت نگیریم و در مورد بازپرداخت وام های آنها نیز دقت لازم را به خرج بدهیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: کرونا یک بحران ملی است و ما برای مقابله با این بحران به یک برنامه ملی نیاز داریم. در حال حاضر بیشتر به زمینه بهداشت توجه می کنیم اما ما در دوران پساکرونا با یک بحران اقتصادی روبرو خواهیم شد. کسب و کارهایی از هتل های بزرگ تا کسب و کارهای کوچک صدمه دیده اند و زمانی که موعد پرداخت بدهی آن ها برسد، چک ها برگشت بخورد و اجاره محل کسب و کار عقب بیفتد اول گرفتاری است لذا باید برنامه جامعی در این زمینه داشته باشیم.

مرحبا تصریح کرد: ما نیازمند اقدام تشریفاتی و نمایشی نیستیم بلکه باید طرح جامعی وجود داشته باشد که بانک ها را مجاب کنیم به کسب و کارها فرصت بدهند و به آن هایی که به دلیل شرایط کرونا امکان بازپرداخت دیون خود را ندارند فرصت بدهند کمک کنند سرپا شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: ما بعد از تعطیلات دو هفته ای مجلس طرح جامعی را با هدف حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده بر اثر کرونا به خصوص بخش گردشگری آماده خواهیم کرد و مراحل آن را طی می کنیم تا بتوانیم اقدام موثری در این زمینه انجام دهیم.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3377 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید