سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
کد خبر: 7462 |
تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2021 - 11:50 | ارسال توسط :
197 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: برای تکمیل مرمت پل دختر بین ۱.۵ تا سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در شرایط فعلی تامین آن ساده نیست.

اخبار گردشگری پارسی :

فریدون محمدی در گفت‌وگو با اشاره به اینکه بخشی از عملیات مرمت پل دختر انجام شده ولی طاق زنی و ادامه روند مرمت این سازه تاریخی به دلیل عدم تخصیص اعتبار، متوقف شده است؛ گفت: برای تکمیل مرمت آن بین ۱.۵ تا سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در شرایط فعلی تامین آن ساده نیست.

وی توضیح داد: امسال از منابع استانی ۴۰۰ میلیون تومان برای مرمت این پل تخصیص یافته که به دلیل بدهی به پیمانکار این پروژه داده خواهد شد.

این مسئول در پاسخ به اینکه چرا مبلغ دقیق برای مرمت این پل مشخص نیست، گفت: سال گذشته کارشناسان برآورد کرده بودند که با ۵۰۰ میلیون تومان این پل مرمت می‌شود ولی وقتی سازه باز شد، مشخص شد میزان تخریب بیش از تخمین کارشناسان بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شد و این اعتبار پس از تخصیص، برای مرمت این پل هزینه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز ابراز کرد: پل دختر به عنوان نماد هویتی استان مورد توجه همه است و مسئولان نیز به اندازه مردم پیگیر مرمت آن هستند.

وی اضافه کرد: قرار بود سال گذشته شورای شهر ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت این پل اعتبار تخصیص دهد ولی این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

محمدی گفت: اگر این ۵۰۰ میلیون تومان سال گذشته جذب می‌شد، بخش عمده ای از عملیات مرمت این پل تاریخی به اتمام رسیده بود.

این مسئول گفت: هرچند عملیات نجات بخشی این پل به پایان رسیده و خطرجدی ای این سازه را تهدید نمی‌کند ولی باید هر چه سریعتر نسبت به پایان عملیات مرمت آن اقدام شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به اینکه برنامه واگذاری کاخ مروارید به شهرداری کرج به کجا رسیده، گفت: در صورت اعلام آمادگی شهرداری برای مرمت بنای این کاخ، اتفاق می افتد.

وی توضیح داد: طبق برآوردهای صورت گرفته مرمت بنای کاخ مروارید با توجه به خاص بودن نوع بنا، بین ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

محمدی افزود: میراث فرهنگی حتی از بخش خصوصی هم برای مرمت این کاخ استقبال می کند چون هدف این است که حال این بنای تاریخی خوب و درهایش دوباره به روی مردم باز شود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7462 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید