جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 5386 |
تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2021 - 11:34 | ارسال توسط :
36 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

یک فعال حوزه گردشگری با بیان اینکه متأسفانه در جستجوی گوگل غار علیصدر به عنوان غار تعطیل شناخته شده است، مطرح کرد: مسئولان به اشتباه اسم غار علیصدر را بهشت خاموش گذاشته‌اند در حالی که علیصدر خاموش نیست و ما خاموشیم اگر علیصدر بهشت است که نمی‌تواند خاموش باشد!

اخبار گردشگری پارسی :

محمد صیفی‌کار در نشست “بررسی تأثیر تعطیلی غار علیصدر بر گردشگری همدان” که در دفتر  برگزار شد، با بیان اینکه این غار در صدر تعطیلی‌ها قرار گرفته است، افزود: متأسفانه مسئولان به وعده خود که علیصدر بهشت خاموش است عمل کردند.

مسئولان اگر نمی‌توانند برای گردشگری کاری بکنند کنار بکشند

وی اضافه کرد: مسئولان و متولیان اصلی گردشگری استان پاسخگو باشند چه کسی باید برای گردشگری همدان تصمیم بگیرد و آن را مدیریت کند؟ متولیان امر اگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند یا کنار بکشند یا با مردم مشکلات را در میان بگذارند.

صیفی‌کار با بیان اینکه علیصدر قاب اصلی گردشگری منطقه است، گفت: همدان دو آورده دارد، طبیعتش که خدادادی است و تاریخش که از گذشتگان به ما رسیده و ما حتی بهره‌برداری از این‌ها را هم خوب بلد نیستیم و اگر بلدیم جزیره‌ای عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود سالانه۷۰۰ هزار نفر از غار علیصدر بازدید می‌کنند که قریب به نیمی از جمعیت استان همدان است، اظهار کرد: از این ۷۰۰ هزار نفر چند نفر به شهر همدان می‌آیند؟ قطعا تعداد کمی از این گردشگران به همدان سفر می‌کنند چراکه بلد نیستیم آنها را به همدان بیاوریم.

چرا روستای علیصدر از گردونه گردشگری حذف شد؟

این پیشکسوت حوزه گردشگری با اشاره به اینکه ورودی غار را جابجا و ورودی اصلی حذف شده است، افزود: جریانی که غار را ایجاد کرده است را تغییر داده‌ایم، غار علیصدر یک ورودی بیشتر نداشته و اگر قرار است تغییری در جریان هوای آن اتفاق بیفتد باید به قاعده باشد آیا محاسباتی پشت این تغییرات است؟ متأسفانه به اسم آباد کردن علیصدر با سنگ قلوه سفید که از بیرون آورده شده جداره‌سازی و با سنگ گرانیت کف‌سازی آن را انجام دادند در صورتی که می‌شد از مصالح بومی استفاده کرد.

صیفی‌کار با بیان اینکه آباد شدن علیصدر و نان بردن علیصدری‌ها که در گفته‌های مسئولان است حرف قشنگ و پرطمطراقی است، بیان کرد: مسیری که گردشگر از روستا می‌رفت را تغییر می‌دهیم و می‌خواهیم علیصدر آباد شود، می‌گوییم کوریدوری درست می‌کنیم که روستای علیصدر از مسیر گردشگر منتفع شود اما جاده‌ای درست کردیم که مردم همدیگر را نمی‌بینند. چرا روستای علیصدر را از گردونه گردشگری حذف کردیم؟ وقتی که اهالی روستا خودشان را با ما شریک ندانند هر جور دلشان بخواهد آن را می‌سازند و نتیجه‌اش مصالح غیربومی و نمای رومی است.

بخش زیادی از تعطیلی گردشگری دست مسئولان است

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از تعطیلی گردشگری دست مسئولان است، گفت: چرا بدون دلیل منطقی و تفکر صحیح بلوار ارم بسته می‌شود؟ چرا مسیر گنجنامه را می‌بندند؟ رفتن به گنجنامه با ماشین شخصی و استفاده از فضای باز چه اشکالی دارد؟ اگرچه به هیچ وجه منکر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مناطق توسط مردم هم نیستیم.

چرا مسئولان به سند توسعه استان عمل نمی‌کنند؟

این پیشکسوت حوزه گردشگری با بیان اینکه می‌شد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در غار علیصدر را مانند دیگر مکان‌ها نیز پیاده کرد، ادامه داد: سند توسعه استان، سند آمایش و چشم‌انداز استان بر توسعه گردشگری تأکید کرده است حال مسئولان کدام سند بالادستی دیگری دارند که نمی‌خواهند گردشگری محور توسعه همدان باشد؟

چرا به قانون پشت شده و هیچ کسی جلودار نیست؟

صیفی‌کار مطرح کرد: ثبت جهانی غار علیصدر به دلیل صدور مجوز یک هتل توسط دهیاری به تأخیر افتاده است در حالی که دهیار به‌ طور حتم با قوانین وزارت کشور پیش می‌رود و اگر اشتباه کرده باید فرمانداری کبودراهنگ، کمیته انطباق و ساختار اصلی وزارت کشور با این مورد مخالفت می‌کردند. به عبارت دیگر چه کسی در طرح هادی مجوز می‌دهد؟ چرا روستای هدف گردشگری علیصدر سنگفرش و جداره‌سازی اصولی نشده و نمی‌شود؟ چرا به قانون پشت شده و هیچ کسی جلودار نیست؟

مسئولان درباره تعطیلی گردشگری به مردم جواب بدهند  

وی با بیان اینکه در علیصدر می‌توان چندین جشنواره مردمی برگزار کرد که مدیریت دولتی باید پای کار باشد، تصریح کرد: اگر قرار است همدان رونق بگیرد باید طبق همه سندها، گردشگری در استان حرف اول را بزند اما متأسفانه این موضوع نه تنها مدیریت نشده است بلکه آن را تعطیل هم کرده‌ایم حالا کسانی که تصمیم تعطیلی‌ها را می‌گیرند باید به مردم جواب بدهند چرا اقتصاد مردم را تعطیل کرده‌اند.

صیفی‌کار اضافه کرد: همدان برای رونق و توسعه هیچ راهی غیر از گردشگری ندارد و باید به گردشگری‌اش جان بدهیم، بنابراین مسئولان استان به این باور برسند که همدان برای بالندگی باید در حوزه گردشگری فعال باشد. همچنین شهر گردشگری باید پلتفرم و فکر داشته باشد که در همدان وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: بدنه شهرداری و شورای شهرگذشته مفتخر هستند که چندین مجوز هتل با تخفیفات صادر کرده‌اند اما مجوز را برای کدام نقطه شهر داده‌اند؟ آیا شهر همدان تنها در بلوار ارم و مسیر گنجنامه خلاصه می‌شود و جای دیگری ندارد؟ بیمارستان قلب با کدام تفکر در میدان قائم ساخته شد؟ اصلا چرا بیمارستان‌ها باید در مسیرهای گردشگری قرار بگیرند؟

استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی را از معاونانش قدرتمندتر انتخاب کند

این فعال حوزه گردشگری با بیان اینکه نگاه جامع به حوزه گردشگری وجود ندارد، اظهار کرد: امیدوارم استاندار آینده همدان، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری را  قدرتمندتر از معاونانش انتخاب کند تا مانع از اتفاقات بد در این حوزه شود، رگ حیات همدان گردشگری است و معاون سیاسی‌ استاندار باید در حوزه گردشگری بسیار قدرتمند باشد چراکه گردشگری می‌تواند اقتصاد منطقه را رونق داده و متحول کند.

صیفی‌کار با اشاره به اینکه باید تاریخ همدان را تورق کنیم نه ورق ورقش کنیم، ادامه داد: جهان‌شهر همدان ظرفیت بسیاری در زمینه گردشگری دارد، در این استان همه چیز داریم اما حواسمان به داشته‌هایمان نبوده و از آنها غافل شده‌ایم، اگر مسئولان استانی می‌خواهند کاری برای گردشگری بکنند اولین اقدام می‌تواند دعوت از وزیر میراث فرهنگی به همدان قبل از بقیه استان‌ها باشد چراکه همدان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری پزشکی و درمانی و همچنین مذهبی دارد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5386 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید