سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 4058 |
تاریخ انتشار : 07 آگوست 2021 - 16:22 | ارسال توسط :
91 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

رییس هیات سوارکاری یزد گفت: برای نخستین بار در این استان تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین این تشکل ورزشی و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امضا شد.

این تفاهم‌نامه شامل اهداف و اقدامات شامل آموزش، معرفی و شناخت بیشتر گردشگری با صنعت اسب، مستندسازی و مسیریابی با کمک پیشکسوتان و مشاوران این حوزه و سایر موارد فرهنگی برای تحقق اهداف است.

وی ادامه داد: ایجاد هماهنگی متقابل در خصوص اقدامات هیات سوارکاری و اداره‌کل میراث فراهنگی با توجه به قوانین حاکم بر هر ۲ مجموعه و در راستای چگونگی ترویج ،آموزش و ایجاد زیرساخت‌های مناسب مربوط به گردشگری با اسب و توسعه آن در مسیر موقعیت‌های دارای ارزش تاریخی و فرهنگی، مستندنگاری، ثبت، حفظ و پژوهش در مورد موضوع‌های مشترک جزو دیگر اهداف اصلی تفاهم نامه است .

این فعال ورزشی اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه در ارتباط با آموزش مقدماتی و نظارت بر اصول اولیه سوارکاری برای سوارکاری آزاد و گردشگری با این حیوان از سوی مربیان سوارکاری و پیشکسوتان، تهیه و تدوین شیوه‌نامه مشخص برای آموزش و نظارت بر اجرای طرح‌های مشترک همکاری با باشگاه‌ها، تدوین استانداردهای کمی و کیفی در طراحی و اجرای پروژه گردشگری با اسب پیش بینی شد.

ابوطالبی تاکید کرد: همچنین تهیه و تدوین شیوه‌نامه های مشخص در خصوص  آموزش و همکاری با آژانس‌های گردشگری و آموزش راهنمایان و مجریان ذیصلاح، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی با همکاری استادان  گردشگری باصنعت  اسب کشوری و همچنین استادان مرتبط در  استان و برگزاری همایش‌ها و دوره‌های تخصصی و تبادل اطلاعات در خصوص موضوع‌های مشترک از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه است.

وی یادآور شد: همکاری با رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی برای معرفی بیشتر و فرهنگ‌سازی گردشگری با اسب ،  برگزاری مراسم و جشنواره آیین‌های مذهبی، ورزشی و فرهنگی مناسب در راستای اهداف کمیته گردشگری با این حیوان، اعلام آمادگی برای حضور گردشگران در رویداد های ورزشی از قبل تعریف شده هیات مانند جشنواره زیبایی اسب، مسابقات اسبدوانی، پرش با اسب و دیگر رویدادهای تقویم ورزشی زیرپوشش در این ارتباط انجام می شود.

رییس هیات سوارکاری یزد، شناسایی و تهیه بانک اطلاعات در راستای ثبت و نگهداری مستندات، انتخاب مسیر های دارای استاندارد گردشگری اعم از معرفی جاذبه گردشگری، سطح دسترسی و موارد مهم و دارای اهمیت ، پشتیبانی و حمایت از اقدام‌های مشترک و یا هر یک از سازمان‌ها در راستای پیشبرد گردشگری با اسب و شناسایی و بررسی مسیرهای گردشگری در شهرستان‌های مختلف و همکاری، برنامه ریزی لازم و اقدام مرتبط با آنها را جزو دیگر موارد مهم تفام نامه ذکر کرد.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: همچنین صدور معرفی‌نامه به بانک‌های عامل برای استفاده از تسهیلات در حوزه گردشگری با اسب به متقاضیان این حوزه، ملزم دانستن متقاضیان درخواست ایجاد مجتمع‌های گردشگری به داشتن معرفی‌نامه از طرف هیات سوارکاری و حضور مستمر یکی از کارشناسان هیات در روند ایجاد پروژه مجتمع گردشگری با اسب و مشارکت با جوامع محلی این در این مورد تعریف و تدوین شد.

وی گفت: رعایت حریم مسیر تعریف شده و اقامت در بومگردی های روستایی و ارتباط با جوامع محلی، معرفی روستا و بوم‌گردی های مسیر گردشگری با اسب، همکاری با راهنمایان محلی برای سهولت در دسترسی به مکان های گردشگری و تاریخی و ارایه راهکارها و پیشنهادهای کارشناسی در موضوع‌های مشترک  گردشگری با این حیوان  و ذینفع شدن جوامع محلی نیز پیش بینی شد.

وی تصریح کرد: مشارکت و همکاری با استان‌های همجوار در راستای مثلث طلایی گردشگری، همکاری و رایزنی با هیات سوارکاری استان های اصفهان و فارس و کمیته گردشگری روستایی و عشایری این ۲  استان پیرو همکاری مشترک در حوزه گردشگری با اسب، برگزاری همایش‌ها و دوره‌های تخصصی و تبادل اطلاعات در خصوص موضوع‌های مشترک و پشتیبانی و حمایت از پژوهش‌ها در حوزه‌های مشترک با مفاد این تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد.

این مسوول به اهمیت امضای تفام‌نامه بین این هیات و مجموعه‌های مختلف استان برای توسعه این رشته اشاره کرد و از همکاری مسوولان اجرایی و وزشی به خصوص رییس فدراسیون سواکاری که همواره برای تحقق اهداف و برنامه های حمایت و همراهی جدی دارند قدردانی کرد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس این حیوان و  سرمایه گذاری بیش از  ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰  هزار نفر جمعیت و ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4058 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید