چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 4422 |
تاریخ انتشار : 23 آگوست 2021 - 15:44 | ارسال توسط :
131 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: ظرفیت‌های جذاب و منحصر به‌فرد میراث‌فرهنگی، طبیعی و ناملموس، زیرساخت‌های گردشگری همچنین دست‌ساخته‌های غنی و سنتی صنایع‌دستی ایران در اکسپوی دوبی معرفی و نمایش داده می‌شود.

شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به نمایندگی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در خصوص انجام همه امور مربوط به سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ (اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۹ مهر ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱) توسط وزارتخانه، تفاهم‌نامه امضا کردند.

خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: طبق این تفاهم نامه همه اقدامات و مسائل مربوط به سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ تحت نظارت و اختیار وزارتخانه انجام می‌شود.

او افزود: در این دوره از اکسپو وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعال‌تر و موثرتر از دوره‌های گذشته ظاهر خواهد شد. با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته همه فعالیت ها مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به وزارتخانه به‌ عنوان متولی اصلی این سه حوزه واگذار شد و در نمایشگاه اکسپو دبی نیز اقدامات براساس تفاهم نامه مذکور انجام می‌شود.

نیکزادفر با اشاره به رویکرد برنامه‌ریزی‌ها برای حضور در اکسپو دبی بیان کرد: مقابله با ایران هراسی، نمایش ظرفیت های جذاب و منحصر به‌فرد میراث‌فرهنگی، طبیعی و ناملموس کشور، معرفی زیر ساخت‌های گردشگری کشور از جمله گردشگری سلامت، معرفی استارت‌آپ‌های فعال در سه حوزه، همچنین نمایش و فروش دست ساخته‌های غنی و سنتی صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای حضور در این رویداد بین‌المللی است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: بر همین اساس برنامه‌ریزی برای همه استان‌های کشور صورت پذیرفته و به‌طور متوسط هر ۱۰روز دو استان در دبی حضور خواهند داشت که البته این زمان به نسبت محتوای استان‌ها متغیر خواهد بود.

او از همه فعالان و خانواده بزرگ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که آمادگی حضور در این المپیک بزرگ فرهنگی را دارند دعوت کرد که با مراجعه به ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خود یا به حوزه توسعه و سرمایه‌گذاری شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی پیشنهادها و امکانات خود را معرفی و مطرح کنند.

نمایشگاه اکسپو هر پنج سال یک بار با حضور حداکثری کشورها برگزار می‌شود و بخش‌هایی که در این رویداد با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی مشارکت دارند، در پی فرآیند ایجاد ارتباطات تجارت، فروش، خرید، عرضه و ورود به بازارهای جهانی هستند. اکسپو دبی قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار شود که با همه‌گیری ویروس کرونا، اجرای آن به امسال موکول شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4422 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید