سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 559 |
تاریخ انتشار : 22 می 2021 - 15:43 | ارسال توسط :
79 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

خرم‌آباد – مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: مقدمات انعقاد تفاهم نامه همکاری طرح گردشگری سدحوضیان الیگودرز فراهم شده است و در چهل و سومین هفته از پویش الف – ب – ایران نهایی می‌شود. شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر افزود: در پویش هفته چهل و سوم با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و […]

خرم‌آباد – مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: مقدمات انعقاد تفاهم نامه همکاری طرح گردشگری سدحوضیان الیگودرز فراهم شده است و در چهل و سومین هفته از پویش الف – ب – ایران نهایی می‌شود.

شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر افزود: در پویش هفته چهل و سوم با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و معاون آب و آبفای وی  تفاهم‌نامه همکاری طرح گردشگری سد حوضیان با سرمایه‌گذار منعقد می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح در ۲ فاز کنار دریاچه سد حوضیان احداث می‌گردد که برآورد تقریبی سرمایه‌گذاری اولیه آن حدود ۲۵۸ میلیارد تومان با نرخ بازده سرمایه‌گذاری ۲۵ درصد و برای یک دوره پنج ساله بازگشت سرمایه طراحی شده است.

وی ادامه داد: در صورت بهره‌برداری این طرح یکهزار و ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول بکار می شوند که این امر موجب تحول چشمگیری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی در شهرستان الیگودرز و استان لرستان خواهد شد.

خرداد امسال نیز  استاندار لرستان اعلام کرد طرح گردشگری اطراف سد حوضیان الیگودرز در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

به گفته سید موسی خادمی در صورت به بهره برداری رسیدن این طرح ، شاهد تحول عظیمی در توسعه استان و شهرستان الیگودرز خواهیم بود.

سد حوضیان از سدهای مخزنی با ظرفیت آبگیری ۳۰ میلیون متر مکعب در شهرستان الیگودرز احداث و به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ،کلیدی و با اهمیت در برنامه‌های عملیاتی معرفی شده است.

در راستای تقویت و توسعه بخش گردشگری استان به عنوان یکی از محورهای سه‌گانه توسعه، طرح گردشگری سد حوضیان از دیگر پروژه‌های کلیدی و مهم در برنامه‌های عملیاتی است.

این طرح شامل هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، واحدهای پذیرایی، مجموعه تفریحات آبی، فروشگاه های صنایع دستی است که با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها و شرایط اقلیمی مناسب منطقه در دستور کار کارگروه گردشگری استان قرار گرفته است.

الیگودرز در شرق لرستان قرار دارد.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 559 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید