جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 695 |
تاریخ انتشار : 22 می 2021 - 16:53 | ارسال توسط :
91 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

چکیده: منطقه حفاظت شده لوه

منطقه حفاظت شده لوه با زيبايي شگفت انگيز خود و داشتن مناظر بسيار ديدني و دارا بودن گونه هاي مختلف پرندگان به ويژه پرندگان آوازه خوان همراه با چشمه سارها واز همه مهمتر آبشار لوه همه ساله قادر است گردشگران داخلي و خارجي فراواني را به خود جلب نمايد.

مشخصات کلی
نام
منطقه حفاظت شده لوه
ویژگی جانوری
خرس، مارال، شوكا، انواع گربه هاي جنگلي، گرگ و روباه و…
ویژگی گیاهی
بلوط، ممرز،خرمندي، انجيلي، زبان گنجشك، نمدار و…
پیشنهادات
بخش های مهم برای بازدید
آبشار و جنگل
بهترین زمان بازدید
تمام فصول بویژه بهار و تابستان
مسیر دسترسی
آدرس
استان گلستان، مجاورت غربي پارك ملي گلستان و جنو ب شرقي شهرستان مينو دشت
امکانات
پارکینگ
ندارد
اقامتگاه
ندارد
رستوران
ندارد
پوشش شبکه
دارد
متن کامل: منطقه حفاظت شده لوه

منطقه حفاظت شده لوه در موقعیت جغرافیایی N3719 E5546 در استان گلستان واقع است. این منطقه جنگلي داراي مناظر و چشم اندازهاي طبيعي و يكي از مناطق زيبا دراستان مي باشد كه در مجاورت غربي پارك ملي گلستان و جنو ب شرقي شهرستان مينو دشت واقع گرديده است. این منطقه داراي وسعت 3591 هكتار مي باشد که از شمال به رود خانه دوغ از جنوب به ارتفاعات البرز و از غرب به روستاي آ ق قميش و از شرق به پارك ملي گلستان محدود است. اقليم اين منطقه متاثر از رطوبت درياي خزر مي باشد.

نزديكترين شهر به آن گاليكش مي باشد كه 16 كيلومتر با آن فاصله دارد و روستاهاي اطراف آن صادق آباد ،تنگراه و روستاي لوه و كندسكو در محيط هاي داخلي منطقه واقع گرديده اند.

پوشش گیاهی
منطقه لوه داراي پوشش گياهي از نوع جنگلهاي انبوه پهن برگ خزري شامل بلوط، آزاد، ممرز،خرمندي، انجيلي، زبان گنجشك، نمدار، اوجا، پلت، شيردار ، وليك، الو، زرشك، توسكا، سياه تلو، گلابي وحشي ميباشد .
جنگلهاي بلوط از اهمیت ویژه در این منطقه برخوردارند.  جنگلهاي بلوط  شمال پس از راشستانها با ارزش ترين توده هاي جنگلي است. گونه بلوط بلند مازو در بين درختان صنعتي شمال از معدود درختاني است كه بهره برداري آن مورد توجه تمامي گروههاي بهره بردار اعم از جنگل نشينان و روستاييان و صادرات بخش دولتي براي تراورس و راه آهن و… بوده است. جنگلهاي لوه به دليل دارا بودن اين ويژگي از اهميت خاصي برخوردار بوده و حمايت وحفاظت ويژه اي را مي طلبد.

ویژگی جانوری
همچنین منطقه حفاظت شده  لوه داراي گونه هاي با ارزش جانوري شامل: خرس، مارال، شوكا، انواع گربه هاي جنگلي، گرگ و روباه است. این منطقه از زيستگاههاي بسيار مناسب و مهم مارال و شوكا به شمار مي رود.

متاسفانه هرسال تعدادی از جانداران باارزش ایران از جمله پلنگهای استان گلستان در اثر شکار غیر قانونی یا برخورد با ماشین در جاده گلستان به مشهد از پا در می آیند.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 695 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید