جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 3612 |
تاریخ انتشار : 17 جولای 2021 - 14:21 | ارسال توسط :
299 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با بیان این که همیشه به صنایع‌دستی توجه ویژه داشته‌ایم، تاکید کرد: اقدام‌های ما به گونه‌ای بوده که عدالت را در این بخش رعایت کرده ایم. به‌ گزارش چهارشنبه شب  جلسه ارائه گزارش عملکرد معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، […]

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با بیان این که همیشه به صنایع‌دستی توجه ویژه داشته‌ایم، تاکید کرد: اقدام‌های ما به گونه‌ای بوده که عدالت را در این بخش رعایت کرده ایم.

به‌ گزارش چهارشنبه شب  جلسه ارائه گزارش عملکرد معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل دفتر حوزه وزارتی و امور بین‌الملل، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و مدیران این معاونت عصر امروز چهارشنبه در سالن فجر وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

مونسان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، مدیران و کارمندان این معاونت برای اقدام های انجام شده طی چهار سال اخیر گفت: با توجه به حجم مخاطب بسیار بالایی که در حوزه صنایع‌دستی وجود دارد و توزیع جغرافیایی زیادی که در کشور پهناوری مانند ایران داریم، کار کردن در این حوزه را سخت می‌کند. آموزش همه افراد علاقه‌مند و ترویج رشته‌های صنایع‌دستی، تولید و پایش محصولات صنایع‌دستی کار سختی است که خوشبختانه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به خوبی از عهده آن برآمده است.

وی افزود: به خوبی در بخش‌های تولید، آموزش، ترویج و تجاری‌ سازی جلو رفتید، جای تشکر دارد با توجه به محرومیت‌های تاریخی و عمومی که در بخش صنایع‌دستی در نقاط محروم کشور و محرومیت‌هایی که در این بخش در گذشته وجود داشته است، خوشبختانه شاهد عدالت در این حوزه هستیم. خوشحالیم اقدامات ما به گونه‌ای بوده که عدالت را در این بخش رعایت کردیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: همیشه به صنایع‌دستی توجه ویژه داشتم و همیشه به مدیران‌ کل استان‌ها تأکید می‌کردم که توجه ویژه و کافی داشته باشند. برآوردم این است که صنایع‌دستی یک بخش پویا در اقتصاد کشور باشد چرا که علاوه بر کارکردهای اقتصادی، کارکردهای هویتی هم دارد. این همه هنر درجه یک و فاخری که در این بخش وجود دارد، واقعا برای حال حاضر و آیندگان مایه فخر است، ما حق نداریم با بی توجهی، آن‌ها را از بین ببریم.

او ادامه داد: احیای تعداد زیادی از رشته‌های صنایع‌دستی توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی جای خوشحالی زیادی دارد. به نظرم از روزی که بشر خلق شده است هنر یک موضوع مهم برای بشریت تا به امروز بوده است. هنر و فرهنگ زیرپایه هر کشور و ملتی را تشکیل می‌دهد و هر ملتی که فرهنگ و هنر غنی‌تری دارد،   به آن می‌بالد.

مونسان گفت: اقدام‌های خوبی توسط این معاونت انجام شده که به امید خدا در آینده پیش‌رو با برنامه‌های خوبی که در نظر گرفته شده شاهد این باشیم که صنایع‌دستی کشور به نقطه اوج و شکوفایی برسد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: یکی از اتفاق‌های خوبی که در بخش صنایع‌دستی رخ داده این است که جوانان تحصیلکرده زیادی وارد صنایع‌دستی شدند و ادامه راه پیشکسوتان این صنعت شده‌اند که خود دستاورد مهمی برای صنایع‌دستی کشور محسوب می‌شود. در گذشته صنایع‌دستی محدود به پیرمردها و پیرزن‌ها بود و با رفتن این استادکاران امکان از بین رفتن رشته‌های مختلف بود، که خوشبختانه امروز شاهد حفظ این رشته‌ها و علاقه‌مندی جوانان نیز هستیم.

مونسان با تأکید ویژه بر اهمیت نشان دست خلاق گفت: نشان دست خلاق جشنواره بین‌المللی صنایع دستی اصفهان را می‌توانیم به اسکار صنایع دستی تبدیل کنیم. نشان دست خلاق که طراحی بسیار زیبایی دارد، کمک می‌کند جایگاه هنرمندان و هنر ایرانی در دنیا حفظ شود و به بازاریابی بیشتر در عرصه بین‌الملل کمک بسیاری خواهد کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر آموزش صنایع‌دستی در فضای مجازی افزود: آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا باید بیشتر از گذشته به آن اهمیت داده شود تا تعداد زیادی از افرادی که علاقه‌مند هستند در رشته‌های مختلف فعالیت کنند آموزش‌های لازم را ببینند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3612 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید