چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 4541 |
تاریخ انتشار : 25 آگوست 2021 - 13:39 | ارسال توسط :
115 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

نمایشگاه فرش دستبافت ورزشی ایران روز چهارشنبه و با حضور «محمود خسروی وفا» رییس کمیته پارالمپیک، «هادی رضایی» سرپرست کاروان و «مرتضی رحمانی موحد» سفیر کشورمان در محل سفارت ایران در توکیو گشایش یافت.

اخبار گردشگری پارس :

مرتضی رحمانی موحد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گوی اختصاصی گفت: میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در مقایسه با سایر میزبانی‌ها در شرایط خاص و متفاوتی برگزار شد. در روزهای آغازین بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در اول مرداد ماه گذشته به دلیل شرایط خاص، نابسامانی‌هایی در بدو ورود کاروان ایران به توکیو وجود داشت که به سرعت برطرف شد و بازی‌ها در محیط‌ی سالم برگزار شد.

وی ادامه داد: البته بخشی از جامعه ژاپن با برگزاری این رویداد موافق نبودند و معتقد بودند که بازی‌ها به شیوع بیشتر ویروس کرونا منجر خواهد شد. با وجود اینکه شهر در وضعیت اضطراری قرار داشت به خوبی در سالن‌ها و دهکده ورزشکاران کنترل و مدیریت شد.

سفیر ایران در ژاپن ادامه داد: امروز  بازی‌های پارالمپیک در حال برگزاری است و اطلاع دارم به خوبی در حال کنترل است و بازی‌های ایران هم از فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود که امیدواریم قهرمانان با کسب بهترین جایگاه به کشور بازگردند.

رحمانی موحد درباره اقدامات فرهنگی ورزشی سفارت توضیح داد: از نیمه دوم سال ۹۷ که ماموریت من در توکیو آغاز شد با توجه به این که برگزاری المپیک یکی از موضوعات اساسی در روابط و در دستور کار کشور بود، برای حضور قدرتمند کاروان ورزشی ایران از ابتدا دیدارهایی را با مقامات ارشد ورزشی ایران در کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان برگزار و مقدمات هماهنگی نزدیک با این ۲ سازمان را برقرار کردیم. در طول این مدت نشست‌های متعددی در همین زمینه برگزار شده تا بتوانیم  آنچه جایگاه و نقش سفارت است در همراهی، حمایت و مساعدت حضور مطلوب و موثر کاروان ایران ارایه کنیم و یکی از اقدامات سفارت ایران، برگزاری نمایشگاه «ایران زیبا» در دوران بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ بود و امروز هم افتتاح نمایشگاه فرش‌های دستبافت ورزشی.

وی اضافه کرد: البته برپایی نمایشگاه ایران زیبا در خلال برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ باعث شد تا علاقه‌مندان ژاپنی در سطح دیپلماتیک، انجمن‌ها و نمایندگان مجلس  و رسانه‌ها از این نمایشگاه بازدید کنند و در یادداشتی در دفتر یابود از سفر به ایران و یادگیری زبان فارسی سخن بگویند.

سفیر ایران در توکیو افزود: حال نمایشگاه فرش‌های دستبافت ورزشی از امرز به مدت پنج روز در محل سفارت ایران در توکیو برای حضور علاقه‌مندان باز است.

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین یکصد سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۶ زن و ۵۶ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی‌ها با کسب ۲۴ نشان ( هشت طلا، ۹نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می دهد.

نمایشگاه فرش‌های دستبافت ورزشی ایران در توکیو افتتاح شد

نمایشگاه فرش‌های دستبافت ورزشی ایران در توکیو افتتاح شد

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4541 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید