جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7214 |
تاریخ انتشار : 17 نوامبر 2021 - 9:54 | ارسال توسط :
124 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده سه کشور محبوب اروپایی و یک مقصد جزیره‌ای کوچک و ایده‌آل را به فهرست مقاصد سفر بسیار پرخطر اضافه کرد زیرا موج جدید کووید ۱۹ همچنان بیشتر اروپا را فرا گرفته است.

اخبار گردشگری پارسی :

بی تایمز، چهار مقصد با بالاترین رده خطر(سطح چهار) جمهوری چک، گرنزی، مجارستان و ایسلند است. جمهوری چک و مجارستان با معماری آراسته و فرهنگ غنی خود از زمان سقوط پرده آهنین در اواخر قرن بیستم، ۲ مقصد محبوب در سفر به اروپای مرکزی بوده‌ است. ایسلند، سرزمین یخچال‌ها، آبفشان‌ها و آتشفشان‌ها جذابیت زیادی برای ماجراجویان مکان‌های طبیعی و بکر دارد.

گرنزی نیز مقصدی کوچک و جذاب وابسته به ولیعهد بریتانیاست که در کانال مانش نه چندان دور از ساحل فرانسه قرار گرفته است.

در ۲۸ روز گذشته مشخص شد مقاصدی که در رده سطح چهار کووید ۱۹ گرفته، بیش از ۵۰۰ مورد ابتلا در هر ۱۰۰ هزار ساکن را داشته‌اند. به همین دلیل مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که مردم از سفر به مکان‌هایی که دارای اعلان سطح چهار است، اجتناب کنند و هر کسی که می‌خواهد سفر کند، ابتدا باید به‌ طور کامل واکسینه شود.

پیش از این هر چهار مقصد در طبقه‌بندی سطح سه کووید ۱۹ بالا قرار داشت اما با صعود این مکان‌ها به سطح چهار این کشورها به جمع دیگر مکان‌های محبوب در اروپا و جهان پیوستند. هم‌اکنون بیش از ۷۰ مقصد در سطح چهارم قرار دارد. بریتانیا و جزایر ویرجین در این کشور از ۱۹ جولای در سطح چهار قرار گرفته‌ است.

دسته سطح سه به مقاصدی که در ۲۸ روز گذشته بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ مورد ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار ساکن داشته‌اند، اطلاق می‌شود. این دسته در هفته جاری سه به‌روزرسانی داشته و شامل باهاما، بولیوی و پاپوآ در گینه نو است.

این نقل مکان در واقع خبر خوبی برای باهاما و پاپوآ در گینه نو بود زیرا هر ۲ در سطح چهار قرار داشت. برای بولیوی که به خاطر مناظر ماورایی‌اش شناخته می‌شود، این صعود نشان‌ دهنده افزایش موارد ابتلاست چون پیش‌تر بولیوی در سطح ۲ فهرست مستقر شده بود.

به گفته دکتر لیانا ون، تحلیلگر پزشکی CNN، عوامل دیگری نیز وجود دارد که مسافران باید فراتر از میزان بروز کووید ۱۹ آن را در نظر بگیرند که این موضوعات در اطلاعیه های سفر CDC به چشم می‌خورد.

نگاهی به مقاصد گردشگری پرخطر و کم خطر دنیا

ون گفت: دسته‌بندی سطوح یک راهنماست و و بقیه مسائل به رعایت پروتکل‌ها باز می‌گردد. در واقع اقدامات احتیاطی خیلی مهم است. به عنوان نمونه یک گردشگر باید روشن کند که در سفر به این مقاصد می‌خواهد از جاذبه‌های زیادی دیدن کند و به مکان‌های سرپوشیده برود یا می‌خواهد تمام روز را در ساحل دراز بکشد و با هیچ‌کس دیگری ارتباط برقرار نکند.

CDC مراکش پر رمز و راز را در گوشه شمال غربی آفریقا از سطح سه به سطح ۲ آورده است.

طی ۲۸ روز گذشته مقاصدی که دارای نام «سطح ۲ کووید ۱۹ متوسط» است، ۵۰ تا ۹۹ مورد ابتلا به کووید ۱۹ را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر شناسایی کرده است.

فهرست CDC هر هفته به‌ روز می‌شود و وضعیت در هر کشوری می‌تواند هفته به هفته تغییر کند.

در مقاصد سطح یک، مقاصد کووید ۱۹ با ابتلای کم»، کمتر از ۵۰ مورد جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار ساکن در ۲۸ روز گذشته ثبت شده است. ۶ مقصد گامبیا، هند، ژاپن، لیبریا، موزامبیک و پاکستان در ۱۵ نوامبر به سطح یک منتقل شد.

در این میان حرکت هند به سطح یک به ویژه قابل‌توجه است زیرا این کشور در بهار گذشته در یک بحران وحشتناک با کووید ۱۹ قرار داشت.

همچنین مقاصدی وجود دارد که CDC به دلیل کمبود اطلاعات آن را خطر «ناشناخته» نامیده است. تا ۱۵ نوامبر این فهرست شامل ماداگاسکار، کامبوج، نیکاراگوئه و ماکائو بود.

CDC در راهنمای سفر گسترده‌تر خود توصیه کرده تا زمانی که افراد به‌ طور کامل واکسینه نشده‌اند، از سفرهای بین‌المللی خودداری کنند.

مسافرانی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند، کمتر احتمال دارد به کووید ۱۹ مبتلا شوند و آن را منتشر کنند. با این‌ حال سفرهای بین‌المللی خطرات بیشتری به همراه دارد. حتی مسافرانی که کاملا واکسینه شده‌اند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به برخی از انواع کووید ۱۹ و احتمالا انتشار آن باشند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7214 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید