شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 2103 |
تاریخ انتشار : 22 می 2021 - 21:41 | ارسال توسط :
140 بازدید
0
8
ارسال به دوستان
پ

اخبار گردشگری پارسی : در این مقاله چند ترند کلیدی تکنولوژی را معرفی می کنیم که احتمالا در تغییر صنعت گردشگری موثر خواهد بود؛ واقعیت مجازی اگر آینده توریسم محو شدن سفرها را نشان دهد، تکلیف چیست؟ اگر شما شانس دیدن لندن، تاج محل یا آفریقا را از کاناپه پذیرایی تان داشته باشید، آیا منتظر سفر واقعی […]

اخبار گردشگری پارسی :

در این مقاله چند ترند کلیدی تکنولوژی را معرفی می کنیم که احتمالا در تغییر صنعت گردشگری موثر خواهد بود؛

واقعیت مجازی

اگر آینده توریسم محو شدن سفرها را نشان دهد، تکلیف چیست؟ اگر شما شانس دیدن لندن، تاج محل یا آفریقا را از کاناپه پذیرایی تان داشته باشید، آیا منتظر سفر واقعی می مانید؟

پیاده سازی واقعیت مجازی مطمئنا کاربردها و امکانات فراوانی را در صنعت گردشگری ایجاد می کند. برای همه جهانگردان کنجکاوی که بیش از آن سرشان شلوغ است که بتوانند به ماداگاسکار در هفته ای تعطیل سفر کنند، با واقعیت مجازی امکان دیدن آن جا بدون تغییر مکان و سفر فراهم شده است.

در حقیقت، مسافرت فیزیکی نیز به قوت خود باقی خواهد بود. گردشگری واقعیت مجازی، محبوب تر خواهد شد و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که در سال ۲۰۲۰ پیشرفت های هیجان انگیزی را تجربه نماییم .

اینترنت اشیا(IoT)

اینترنت اشیا پدیده فناورانه هیجان انگیز و بدیعی است که جای خود را در صنعت گردشگری باز خواهد کرد و در حال حاضر،  برخی از نوآورترین هتل های سراسر جهان از آن استفاده می کنند و ما می توانیم در آینده، رواج بیشتر اینترنت اشیا را شاهد باشیم.

اینترنت اشیاد حاکی از ارتباط متقابل بین دستگاه های مختلف از طریق اینترنت است. به عنوان مثال، مسافر در خارج از هتل  قادر به کنترل دستگاه های اتاق خود در هتل با دستگاهی دیگر خواهد بود. این دستگاه ها می توانند  شامل هر دستگاهی نظیر سیستم گرمایشی و AC برای چراغها و تلویزیون باشد.

متخصصان تکنولوژی کاربرد بیشتر این تکنولوژی جذاب را پیش بینی می کنند که کارآیی، اثربخشی و راحتی و نظم در سفرهایتان را مقدور می سازند.

استفاده از ابزارهای نوشتاری آنلاین برای توضیحات بسته های مسافرتی

بسته های مسافرتی و راحتی سفر می توانند یک دارایی و نقطه عطف فروش در بازار گردشگری باشند. برای بهره گرفتن هرچه بیشتر از بازدیدکنندگان ارگانیک سایت و ترافیک سایت، اطمینان حاصل کنید که همه محتواهای شما با آخرین الگوریتم های سئو و گوگل تطبیق داشته باشند( به الگوریتم Bert گوگل توجه کنید!) اگر شما بخواهید نگارش محتوای خود را برون سپاری کنید ، می توانید متخصصان محتوا را استخدام کرده یا از سایت های فریلنسری استفاده کنید.

می توانید از متخصصان فریلنسر برای برگردان  و ترجمه محتوای گردشگری خود به زبان های دیگر نیز استفاده نمایید.

از شبکه های اجتمایی برای رزروها، توصیه ها و راهنمایی های مسافرت استفاده نمایید.

تعجب آور نیست که شبکه های اجتماعی بیش از پیش نقش مهمی در بازاریابی صنعت گردشگری در سال های اخیر داشته اند. به عنوان مثال، Easyjet در حال حاضر خدمات منحصربه فرد Look&Book (ببین و رزرو کن) را ارائه می کند که کاربران می توانند  اسکرین شاتی از عکس سفر الهام بخش و اعجاب انگیز خود را از اینستاگرام آپلود نمایند.

سپس این اپلیکیشن Easyjet بهترین مسیرها و توصیه های رزرو را  در ارتباط با موقعیت مکانی فعلی تان می فرستد و به شما امکان رزرو کردن و اقامت در آن مکان را می دهد.

هزاران اپلیکیشن دیگر برای رزرو، سفر و جاذبه های گردشگری وجود دارد. در شهرهای بزرگ، اپلیکشین هایی وجود دارند که به شما حتی پارکینگ ها، ورودی های فرودگاه ها و … را نمایش می دهند.

پیاده سازی گجت های فناورانه مفید برای مسافرت

نوآوری و تکنولوژی امروزی به سرعت در حال تغییر است و گجت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در طول سال های اخیر، ما اختراعات بزرگی را در حوزه های سفر و گردشگری دیده ایم که می توانند تغییر چشمگیری در نحوه مسافرت ما ایجاد نمایند.

اگر نگاهی به پلتفرم kickstarter بیاندازید، خواهید دید که این پلتفرم پر از ایده برای گجت های مسافرتی نواورانه نظیر گجت های شستشوی لباس در جاده، بسته بندی ملحقات سفر و … است.

گزینه های راحتی اقامت در سفر

آیا تا به حال تجربه بدی از خوابیدن در هواپیما داشته اید؟ اکنون در هزاران فرودگاه در سراسر جهان می توانید روی بالش های نرم بخوابید.

به چرت کوتاه در طول سفر قبل از ثبت نام در اولین مقدمات سفر توجه کرده اید؟ یک اتاق هتل  یا آپارتمانی را به صورت کوتاه مدت یا فقط برای  چند ساعت رزرو کنید.

این ها فقط نمونه هایی از اسباب راحتی شما در رویکردهای در حال تغییر سفر است. هدف نهایی راحتی و سهولت در رفع هر نیاز مسافر است .

وقتی شرح خدمات هتل ها را می خوانید، از دانستن موضوعات مربوط به گزینه های راحتی و رزرو منعطف و سفارشی آن ها شگفت زده خواهید شد.این خدمات در تبلیغات مطرح نمی شوند و بنابراین گردشگران از همه بسته های احتمالی خدمات که می توانند دریافت کنند، اگاهی ندارند.

مهمانداری رباتیک

مهمانداری رباتیک | سفر دات کام

یکی از بزرگترین چالش های صنعت گردشگری بهره برداری از خدمات پذیرش مسافران است. بعد از سال ها خدمات مطلوب، اکنون برای هتل های بسیار تکنولوژیک ارائه خدمات فراموش نشدنی و خاطره انگیز برای مسافرانشان دشوار است.

اما چه می شود اگر راهی برای خدمات دهی سریعتر و کارآمدتر بدون ایجاد کار و وظیفه بیشتر برای کارمندان هتل ها وجود دارد : بله، ربات ها.

امروزه ربات ها در همه صنایع استفاده می شوند صنعت گردشگری نیز از این امر مستثنا نمی باشد.

هتل های زنجیره ای نظیر هتل هیلتون در حال حاضر از ربات ها و تکنولوژی تشخیص صدا به عنوان سرویس اطلاعات برای مهمان هایشان استفاده می کنند. به هر حال فضای بسیار زیادی برای استفاده از روبات ها در گردشگری وجود دارد.اتفاقهای آینده شما را شگفت زده خواهند کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2103 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید