پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6354 |
تاریخ انتشار : 11 اکتبر 2021 - 11:03 | ارسال توسط :
80 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

عزت‌الله ضرغامی در جلسه صبحانه‌خوری با محمدجواد آذری جهرمی درباره ماموریت‌های استارتاپی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بحث و هماهنگی کردند.

اخبار گردشگری پارسی:

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صبحانه با جهری ـ وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ که اکنون در شرکت ارتباطات زیرساخت مسؤولیت دارد، در توئیتر اشاره کرد و نوشت: “وزیر جوان سابق! در حوزه‌های مورد علاقه من ورود دارد.

اهل گردشگری، مرمت (دفتر وزیر ارتباطات) و سر و کله زدن با جوانان در دنیای واقعی و مجازی است.

رابطه دوستی ما فرامسؤولیتی است!

در مورد ماموریت استارتاپ‌ها در وزارتخانه بحث و هماهنگی‌هایی برای آینده کردیم. ”

حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از برنامه‌های ضرغامی بود که برای کسب رأی اعتماد مجلس به نمایندگان ارائه کرد. او همچنین احمد خورشیدسوار را که سابقه فعالیت در صدا و سیما دارد، به عنوان مشاور در امور فناوری‌های نوین  برای گسترش ظرفیت‌های استارتاپی منصوب کرد.

ضرغامی همچنین درحالی به پروژه مرمت دفتر وزیر ارتباطات اشاره کرد که جهرمی قرار بود تا قبل از پایان ماموریتش در این وزارتخانه، مرمت خانه مستوفی‌الممالک را نیز به سرانجام برساند، اما این وعده تا امروز محقق نشده و تخریب این خانه که در تاریخ سیاسی ایران جایگاه مهمی دارد، رو به افزایش است.

حجت نظری ـ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ـ در مردادماه امسال در تذکری به جهری که هنوز وزیر ارتباطات بود، درباره وضعیت خانه تاریخی مستوفی‌الممالک در محله سنگلج تهران گفته بود: این خانه که معروف به خانه پروانه‌ها و خانه سیاسی تهران است، متعلق به میرزا یوسف مستوفی‌الممالک و پسرش میرزا حسن مستوفی‌الممالک است که به شماره ۱۵۰۵ در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. در دهه ۷۰ شرکت پست با هدف تبدیل این بنا به موزه، این اثر تاریخی را خریداری کرد، اما نزدیک به سه دهه است که این عمارت به حال خود رها شده و هر روز وضعیت آن نسبت به روز قبل به دلیل رسیدگی نکردن، بدتر و بدتر می‌شود.

نظری همچنین اظهار کرده بود: اینجانب در ابتدای دوره پنجم شورای شهر تهران در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۶ و در جلسه ۳۶ شورای شهر نسبت به وضعیت این بنا تذکری خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دادم. پس از این تذکر و با انتقادهای فعالان حوزه میراث فرهنگی در فضای مجازی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر مرمت این بنا شد و حتی در همین رابطه جلسه‌ای با حضور صاحب نظران و خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی برگزار کرد. در این جلسه آقای آذری جهرمی قول مرمت و احیای این اثر تاریخی را داد، ولی متاسفانه تا به امروز که روزهای پایانی مسئولیت ایشان در این وزارتخانه هست، هیچ اتفاق خاصی در مورد این بنا رخ نداده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6354 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید