پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6650 |
تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2021 - 10:59 | ارسال توسط :
43 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌فرهنگی، ساماندهی قوانین، ایجاد هماهنگی بین‌بخشی، توسعه بوم‌گردی از طریق ارتباط با جامعه محلی، استفاده حداکثری از قابلیت‌های فناوری اطلاعات، همچنین شفافیت و تسهیل امور از طریق آن را مهم‌ترین رویکردهای این وزارتخانه ذکر کرد.

اخبار گردشگری پارسی :

علی‌اصغر شالبافیان در سمپوزیوم یکصدسال گردشگری ایران گفت: اگر ما به دنبال ساماندهی قوانین و مقررات در حوزه گردشگری نباشیم، نتیجه قطعی بلندمدت نخواهیم داشت.

او نبود وحدت و ساماندهی در بخش‌های گردشگری را یکی از نقاط ضعف و عامل نابسامانی‌ها دانست و اظهار کرد: نخستین رویکردی که از سوی وزارت گردشگری دنبال شد ایجاد حداکثرسازی هماهنگی بین‌بخشی است. در واقع اگر دست‌اندرکاران این حوزه با یکدیگر هماهنگ نباشند نتیجه مورد نظر هم محقق نخواهد شد.

معاون گردشگری از هماهنگی با نیروی انتظامی، مناطق آزاد، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه به‌عنوان اقداماتی که تاکنون از سوی این وزارتخانه انجام شده است، یاد کرد و افزود: برای هر کدام طرحی بیرون آمده است. البته حتماً این همکاری باید در چارچوب قوانین و وظایف این دستگاه‌ها باشد.

او همچنین از توسعه بوم‌گردی به‌عنوان یکی از موضوعاتی نام برد که در وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفته است و در ادامه گفت: در واقع نوعی ارتباط با جامعه محلی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

شالبافیان ادامه داد: حداکثرسازی استفاده از قابلیت‌های فناوری اطلاعات دیگر اقدامی است که تاکنون از سوی این وزارتخانه انجام شده است.

معاون گردشگری همچنین گفت: شش سامانه کلیدی را شناسایی کرده‌ایم که موجب شفاف‌سازی و تسهیل امور می‌شود. در واقع می‌خواهیم به ایجاد شفافیت در فرآیندها از طریق فناوری اطلاعات برسیم.

او به اهمیت برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران اشاره کرد و یادآور شد: بنا به فرمایش پیامبر اسلام باید سفر کنید تا سالم بمانید. از نظر من یکی از اقدامات مهمی که در حوزه گردشگری انجام شد، برگزاری این رویداد است. محتوایی که در صنعت گردشگری تولید می‌شود ناظر بر چیزی است که به صورت مستقیم مربوط به کشور ما نمی‌شود.

معاون گردشگری گفت: محتوایی در سمپوزیوم تولید شد که در گذشته شاهد آن نبودیم. این محتوا شایسته تحلیل است و کاملاً به درد حال صنعت گردشگری ما می‌خورد. افرادی که در این سمپوزیوم به صحنه آمدند بسیاری از کارشناسان باتجربه این حوزه بودند که تاکنون استفاده زیادی از آن‌ها نمی‌شد. البته شاید انگیزه ارائه دانش و تجربه خود را تاکنون نداشتند.

نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران که به مدت دو روز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شده بود، شب گذشته (چهارشنبه ۲۸ مهرماه) با حضور جمعی از کارشناسان صنعت گردشگری به کار خود پایان داد.

پیش از برپایی این سمپوزیوم، سلسله وبینارهایی در دو مرحله با محور حمل و نقل، مهمان‌نوازی، پذیرایی، غذا و نوشیدنی، جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری، خدمات مسافرتی، ‌خدمات کنسولی و ویزا برگزار شد.

محمدحسین ایمانی‌خوشخو، دبیر و یکی از برگزارکنندگان این سمپوزیوم تاکید کرده است: نگاه اصلی این رویداد صرفا نظری و علمی نیست و موضوعات آن جنبه‌های کاربردی و عملیاتی دارد.

او یکی دیگر از دستاوردهای این سمپوزیوم را مکتوب کردن تجربه‌ها و تاریخ شفاهی گردشگری دانسته و آن را چراغ راهی برای دولت‌ها عنوان کرده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6650 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید