سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
کد خبر: 7471 |
تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2021 - 15:26 | ارسال توسط :
176 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

معاونان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر این‌که این وزارتخانه در انتخابات تشکل‌ها به هیچ‌وجه دخالت نخواهد کرد، برای تامین تسهیلات مورد نیاز هتل‌ها از صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ قانون بودجه استفاده می‌شود.

اخبار گردشگری پارسی :

نشست هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون گردشگری و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار و موضوعاتی چون درجه‌بندی، استانداردسازی، نرخ‌گذاری و مشکلات هتل‌ها در زمینه پروانه بهره‌برداری بررسی شد.

معاون گردشگری تاکید کرد که سامانه جانا باید شرایط کار را برای تأسیسات گردشگری تسهیل کند و مقرر شد این سامانه برای روان‌سازی امور بازنگری شود.

جانا، سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری است که به تازگی بسیاری از تاسیسات گردشگری برای دریافت پروانه و تمدید مجوزها از طریق آن با سختگیری و مشکلاتی مواجه شده‌اند.

شالبافیان در ادامه این نشست، با بیان این‌که گردشگری در کشور باید به سمت ساختارسازی برود و تشکل‌ها باید مورد حمایت قرار بگیرند، به رویکردها و سیاست‌های این معاونت در موضوع تشکل‌های بخش خصوصی با توجه به حواشی اخیر که در زمان برگزاری انتخابات تشکل‌ها به وجود آمده است، اشاره کرد و گفت: این معاونت به‌ویژه در انتخابات تشکل‌ها به هیچ‌وجه دخالت نخواهد کرد، به این معنا که از نظر وزارتخانه و معاونت گردشگری، این خود بخش خصوصی است که باید تصمیم بگیرد و انتخاب کند که چه کسانی را برای هیأت مدیره در نظر بگیرد. معاونت گردشگری وزارتخانه در انتخابات تشکل‌ها فقط نقش نظارتی خواهد داشت.

او اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که حمایت از گردشگری به باور عمومی بین دستگاه‌های مختلف دولتی تبدیل شود. همچنین گردشگری باید در تمام مصوبات کمیسیون‌های دولت مد نظر قرار بگیرد.

بخش دوم این نشست با حضور سعید اوحدی ـ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بررسی مشکلات منابع هتلداران، ‌چگونگی تامین آن و ارائه تسهیلات بانکی اختصاص یافت. اوحدی یادآور شد: هدف وزارتخانه استفاده از حداکثر توان ممکن برای تامین منابع مورد نیاز به منظور ارائه تسهیلات، هم به هتل‌های در دست احداث و هم به هتل‌های فعال است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت تامین منابع برای نوسازی، تجهیز و بازسازی هتل‌ها، تاکید ویژه وزیر برای تامین منابع مورد نیاز و ارائه تسهیلات به هتل‌هایی را که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند یادآور شد و گفت: برای تحقق این هدف، از منابع مختلفی مانند صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه و … می‌توان استفاده کرد.

اوحدی نیز یادآور شد: تشکل‌های گردشگری باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و به جایگاه واقعی خود که امروز فاصله زیادی با آن دارند، دست پیدا کنند.

هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران نیز در این نشست تاکید کرد: تشکل‌های گردشگری در ایران برای رسیدن به جایگاه واقعی خود باید اختیارات بیشتری داشته باشند و هرچقدر تشکل‌ها و جامعه هتلداران بیشتر تقویت شوند، اهداف صنعت گردشگری به صورت مطلوب‌تری تحقق پیدا خواهد کرد.

ضرورت حضور تشکل‌های خصوصی در کارگروه‌ها و کمیته‌هایی چون تسهیلات و تنظیم لوایح، برنامه هفتم توسعه به منظور ارائه دیدگاه‌های کارشناسی‌ نیز پیشنهاد شد. امهال در بازپرداخت تسهیلات دریافتی هتل‌ها در دوران کرونا هم از دیگر مسائل مطرح‌شده در این نشست بود. همچنین ایجاد صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7471 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید