جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6596 |
تاریخ انتشار : 20 اکتبر 2021 - 12:25 | ارسال توسط :
82 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش ایران و ترکیه می‌گوید درآمد این همسایه غربی از محل گردشگری کاهشی قابل توجه پیدا کرده است.

اخبار گردشگری پارسی :

جلال ابراهیمی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: براوردهای صورت گرفته از درآمد ترکیه در صنعت توریسم کاهشی ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد و به عدد ۱۲ میلیارد دلار رسیده است. این موضوع برای کشوری که بخش مهمی از اقتصاد خود را بر مبنای جذب گردشگر برنامه‌ریزی کرده، قطعا آماری خطرناک به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تغییرات قیمتی هزینه‌های حضور گردشگران در ترکیه، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۹، هزینه‌های هر توریست در ترکیه به طور میانگین ۶۶۶ دلار بود اما این عدد در سال ۲۰۲۰ به ۷۶۲ دلار افزایش یافته و با این وجود درآمد ترکیه از این محل کاهش یافته است.

این کارشناس مسائل ترکیه ادامه داد: بسته تور، خدمات تور، هزینه اقامت و خدمات فرهنگی اصلی ترین محل هزینه‌کرد گردشگران در ترکیه به شمار می‌رود. کاهش حدودا ۷۰ درصد تعداد بازدیدکنندگان از ترکیه، بر تمامی این بخش‌ها اثرات منفی گذاشته است.

ابراهیمی با بیان اینکه قطعا بخشی از این آمار زیر سایه شیوع کرونا ثبت شده، بیان کرد: در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر از ترکیه بازدید کرده‌اند. از این عدد ۸۰ درصد به گردشگران خارجی و مابقی به شهروندان ترکیه در خارج از این کشور اقامت دارند اختصاص یافته است.

به گفته وی، در کنار کاهش تعداد گردشگران خارجی، تعداد شهروندان ترکیه که در سال ۲۰۲۰ از این کشور به خارج سفر کرده‌اند نیز به شدت کاهش یافته که نشان از کاهش توان مالی آنها در دوره کرونا دارد. ترکیه تلاش کرده در سال ۲۰۲۱ با کاهش نسبی محدودیت‌های کرونا بار دیگر تعداد گردشگران خارجی را افزایش دهد و باید دید تا چه میزان برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای محقق شدن این هدف، کارساز خواهد بود.

از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی و همزمان با شیوع جهانی ویروس کرونا، صنعت گردشگری در تمام نقاط دنیا بیشترین آسیب را از این محل دید و بسیاری از کشورهای توریست پذیر در حوزه اقتصاد با مشکلات جدی مواجه شدند.

ترکیه در سال‌های گذشته اصلی‌ترین مقصد گردشگری خارجی ایرانی‌ها بوده اما آمارهایی که از سال ۲۰۲۰ منتشر شد نشان از آن داشت که تعداد ایرانیان سفر کرده به ترکیه به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6596 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید