جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 5467 |
تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2021 - 15:03 | ارسال توسط :
69 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

باستان‌شناسان در چین با کاوش در یک محوطه باستان‌شناسی بقایای یک ماسک طلایی تاریخی را از دل خاک بیرون کشیدند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از آرت‌نیوز، بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی در ماه‌های اخیر در جریان کاوش در محوطه تاریخی «سانشینگدوی» (Sanxingdui) واقع در «سیچوآن» کشف شده است. اوایل سال جاری میلادی، باستان‌شناسان با کشف بخش‌هایی از یک ماسک طلایی ۳۰۰۰ ساله در این محوطه باستان‌شناسی متحیر شدند.

اخیرا کارشناسان بار دیگر موفق به کشف ماسک طلایی دیگری در همان مکان تاریخی شده‌اند با این تفاوت که ماسک طلایی دوم نسبت به مورد قبلی سالم‌تر باقی مانده است. این ماسک در یکی از گودال‌های این محوطه تاریخی کشف شده است.

«شینهوا» در گزارشی اعلام کرده است این ماسک حدود ۳۰ سانتی‌متر عرض دارد. با این‌که بسیاری از آثار کشف‌شده در این محوطه تاریخی هزاران سال قدمت دارند، اما باستان‌شناسان هنوز درباره قدمت دقیق این ماسک طلایی اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند.

«تانگ فی» که مدیر بخش آثار فرهنگی «سیچوان» و موسسه تحقیقاتی باستان‌شناسی است می‌گوید: «اکتشافات جدید (در این محل) بار دیگر تصورات و تخیل مردم چین باستان را نشان می‌دهد که بسیار بیشتر از چیزی است که امروزه از آن‌ها انتظار داشتیم.»

یکی از آثار تاریخی برنزی که در این محوطه کشف شده است

این ماسک طلایی فقط یکی از ۵۰۰ اثر تاریخی است که اخیرا در این محل کشف شده است. از دیگر آثار تاریخی این محوطه به یک چاقوی یشم و یک سردیس برنزی می‌توان اشاره کرد. در این محل چندین اثر تاریخی برنزی کشف شده که اطلاعات دقیقی درباره آن‌ها منتشر نشده است چراکه باستان‌شناسان با بسیاری از این آثار برای نخستین‌بار مواجه شده‌اند.

با وجود اکتشافات جدید شمار کلی تمام آثار تاریخی که در محوطه تاریخی سانشینگدوی (Sanxingdui) کشف شده است به حدود ۲۰۰۰ اثر رسید.

 

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5467 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید