شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 4375 |
تاریخ انتشار : 23 آگوست 2021 - 14:24 | ارسال توسط :
194 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مومیایی یک مرد که در وضعیت مطلوبی قرار دارد در مقبره‌ای واقع در شهر تاریخی «پمپئی» کشف شد.

به نقل از لایوساینس، بقایای یکی از ساکنان شهر «پمپئی» که بخش‌هایی از آن مومیایی شده است در مقبره‌ای که خارج از مرکز این شهر قرار دارد کشف شد.

با توجه به حکاکی‌هایی که بر روی این مقبره نقش بسته است می‌توان نتیجه گرفت این بقایا به مردی به نام «Marcus Venerius Secundio» تعلق دارد که در زمان مرگ در دهه ۶۰ میلادی زندگی می‌کرده و زمانی نیز برده بوده است. این مرد پس از آن‌که از بردگی رهایی پیدا می‌کند به یک کاهن تبدیل می‌شود.

بقایای این مرد در مقبره‌ای کشف شد که زمانی در آن تصاویر گیاهان سبز بر پس‌زمینه آبی‌رنگ نقش بسته بودند. اثرات محو این نقاشی‌ها هنوز بر روی دیوارهای خارجی مقبره وجود دارد. بقایای این مرد در اتاقکی مُهر و موم‌شده کشف شد که سقفی قوس‌دار برای آن ساخته شده است. هنوز موها و یکی از گوش‌های او بر روی جمجمه قابل تشخیص هستند.

باستان‌شناسان همچنین تکه‌هایی از پارچه و دو بطری شیشه‌ای را که بیشتر با نام «Unguentarium» شناخته می‌شوند در مقبره این مرد کشف کرده‌اند. این نوع ظروف شیشه‌ای معمولا در قبرستان‌های رومی و یونانی کشف می‌شوند و معمولا حاوی روغن و عطرهایی هستند که در مراسم ترحیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقبره همچنین دو ظرف کشف شد؛ یکی از آن‌ها یک ظرف آبی شیشه‌ای است که به زنی که از او به عنوان «Novia Amabilis » (همسر مهربان) یاد شده است، تعلق دارد.

سوزاندن اجساد رایج‌ترین روش برای ساکنان «پمپئی» در دوران رومی بوده است. مشخص نیست که چرا جسد این مرد سوزانده نشده و حتی مشخص نیست آیا بخش‌هایی از جسد این مرد عمدا مومیایی شده است یا خیر.

این مقبره در گورستان «پورتا سارنو» که درست در بیرون از دیوارهای شهر قرار دارد واقع شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4375 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید