شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 2559 |
تاریخ انتشار : 07 ژوئن 2021 - 18:10 | ارسال توسط :
72 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

اخبار گردشگری پارسی : مدیر اولین موسسه آموزش گردشگری یزد در گلایه از عملکرد وزارت گردشگری به ویژه در شرایط کرونا، به سردرگمی فعالان این صنعت در برگزاری آزمون جامع گردشگری اشاره کرد و گفت: نبود سامانه منظمی برای صدور گواهی‌های مربوط به راهنمایان تور، مدیران فنی و ثبت نام آموزش جامع نیز از مشکلات […]

اخبار گردشگری پارسی :

مدیر اولین موسسه آموزش گردشگری یزد در گلایه از عملکرد وزارت گردشگری به ویژه در شرایط کرونا، به سردرگمی فعالان این صنعت در برگزاری آزمون جامع گردشگری اشاره کرد و گفت: نبود سامانه منظمی برای صدور گواهی‌های مربوط به راهنمایان تور، مدیران فنی و ثبت نام آموزش جامع نیز از مشکلات بیش از 10 ساله‌ی آموزشگاه‌های گردشگری است.

«حمیدکاظمی‌فر» ضمن بیان این که کرونا و شرایط حاکم بر کشور موجب ریزش نیروهای قابل توجهی در صنعت گردشگری شده است، گفت: متاسفانه به علت کرونا، بسیاری از نیروهای حرفه‌ای صنعت گردشگری از این صنعت خارج شدند و بازگشت گردشگری به روزهای پر رونق خود قطعاً با مشکل کمبود چشمگیر نیروهای متخصص و حرفه‌ای خصوصاً در صنعت هتلداری و راهنمای گردشگری روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به این که در خصوص نیروهای حرفه‌ای تنها یک ماه آموزش موجب به‌روز شدن این نیروها می‌شود، گفت: این مسئله برای نیروهای تازه‌کار بیش از یک سال آموزش لازم دارد و در عین حال بعد از این آموزش، فرد باید تجربه‌های لازم را کسب کند و سپس وارد دنیای حرفه‌ای صنعت گردشگری شود.

این مسئول با گلایه از این که آموزش کمتر مورد توجه متولیان امر واقع شده است، گفت: این در حالی است که فرهنگ آموزش حضوری و آنلاین در کشورهای دنیا سال‌هاست که مورد توجه جدی قرار دارد.

وی با بیان این که آموزش گردشگری در دوران کرونا از سوی دولت و متولیان امر حمایت نشده است، اظهار کرد: موسسات آموزشی نسبت به سال گذشته، بنای خود را بر فعالیت‌ها و آموزش‌های مجازی گذاشتند و مقرر است تا اپلیکیشن مجازی و سخت افزاری مجازی در این باره مطرح شود.

وی با بیان این که وقفه افتادن بین آموزش حوزه گردشگری به مدت سه ماه از جمله کاستی‌های وزارت میراث و گردشگری در خصوص آموزش بود، تصریح کرد: پس از سه ماه صبر و وقفه، زیرساخت در نظر گرفته شده نتوانست روند مطلوبی را پیش بگیرد به طوری که ناگزیر به تعطیل کردن آموزشگاه شدیم.

وی با بیان این که در حال حاضر نیز سردرگمی در برگزاری آزمون جامع گردشگری گریبانگیر فعالان این صنعت است، تصریح کرد: این در حالی است که در همین برهه زمانی، آزمون کنکور و امتحان نهایی دانش آموزان برگزار شد ولی فرصت برگزاری این آزمون به فعالان این عرصه داده نشده است.

کاظمی‌فرد با اشاره به اهمیت آموزش حضوری، تصریح کرد: آموزش در آموزشگاه‌های کشور ما باید حتماً از بخش حضوری (عملی و میدانی) نیز برخودار باشد چرا که عمدتا این آموزش‌ها به علت جانیفتادن فرهنگ کامل استفاده از فضای مجازی از کیفیت پایین‌تری نسبت به آموزش حضوری برخوردار است.

وی با تاکید بر نبود سامانه منظمی برای صدور گواهی‌های مربوط به راهنمایان تور، مدیران فنی و ثبت نام آموزش جامع، تصریح کرد: حدود یک دهه از این مشکل می‌گذرد و هنوز سامانه‌ای با پشتیبانی درست در این زمینه وجود ندارد.

این مسئول از نبود حمایت اداره کار و بیمه از فعالان این صنعت خصوصاً آموزشگاه‌ها یاد کرد و گفت: وزارت میراث و گردشگری هم با وجود حمایت از این صنعت، نتوانست به میزان کافی و قابل توجهی این صنعت را مورد توجه قرار دهد.

کاظمی‌فرد در پایان نیز آموزش و تامین نیروی انسانی متخصص را از ارکان توسعه و پیشرفت در صنعت گردشگری دانست و گفت: در صنعت گردشگری این مسئولیت مهم بر عهده موسسات گردشگری قرار داده شده است اما متاسفانه موسسات آموزشی گردشگری نسبت به سایر فعالان صنعت گردشگری در اولویت ادارات میراث فرهنگی نیستند که این مسئله خوشایند آینده گردشگری نیست.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2559 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید