پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 5989 |
تاریخ انتشار : 28 سپتامبر 2021 - 14:41 | ارسال توسط :
196 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

استان سمنان جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. طبیعت بکر و دست‌ نخورده، جنگل، کوی، آسمان صاف و هوای پاک از جمله جاذبه‌های این استان است که می‌توان از آن به‌عنوان قاره‌ای کوچک و با تنوع اقلیمی و آب و هوایی بالا و مقصدی تازه و بکر برای گردشگران یاد کرد.

اخبار گردشگری پارسی :

در کنار این جاذبه‌ها، زیرساخت‌های قابل توجهی نیز در جای‌جای این استان برای پذیرش و اسکان گردشگران فراهم شده است. متأسفانه با شیوع کرونا، صنعت گردشگری در سراسر دنیا، ایران و استان سمنان، دچار رکود و وقفه‌ای مقطعی شده است. با این حال این استان در زمینه معرفی جاذبه‌ها با بهره‌گیری از فضای مجازی، گردشگری مجازی و آنلاین، ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.

  اجرای 30 پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در حال حاضر تعداد30پروژه سرمایه‌گذاری با هدف افزایش ظرفیت جدید هتلینگ و ایجاد سایر زیرساخت‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از 6724 میلیارد ریال در مرحله ساخت و اجرا قرار دارد.

حمیدرضا دوست‌محمدی با اعلام این مطلب، افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها 40 درصد است که پس از بهره‌برداری یک هزار و 479 شغل جدید ایجاد و یک هزار و  338 تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل ایجاد هتل، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم گردی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی و سفره‌خانه سنتی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: از مجموع 30 پروژه، 8 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 4970 میلیارد ریال با ظرفیت 836 تخت و پیش‌بینی اشتغال 860 نفر در سطح استان از جمله پروژه‌های شاخص در دست احداث محسوب می‌شوند که پس از اتمام عملیات عمرانی و بهره‌برداری از تأسیسات مذکور شاهد رشد شاخص‌های گردشگری استان خواهیم بود.

 

صدور 29 فقره موافقت اصولی در حوزه گردشگری

دوست‌محمدی ادامه داد: در یک‌ سال گذشته تعداد29 فقره موافقت اصولی از طریق سامانه موافقت اصولی جهت ایجاد تأسیسات گردشگری صادر شده که در مراحل مختلف اداری برای عملیاتی شدن روند اجرایی پروژه در دست پیگیری قرار دارند.

وی افزود: در این مدت تعداد 8 فقره مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل با حجم سرمایه‌گذاری 1435 میلیارد ریال با ظرفیت 286 تخت و پیش‌بینی اشتغال 322 نفر صادر و عملیات ساختمانی پروژه‌ها آغاز شده است.

آغاز عملیات اجرایی 50 پروژه گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز در خصوص برنامه‌های آینده این اداره‌کل گفت: آغاز عملیات اجرای بیش از 50 پروژه برای ایجاد تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 5000 میلیارد ریال، پیگیری جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد تأسیسات گردشگری که در صورت تحقق، موجب افزایش بیش از 500 تخت به ظرفیت اقامتی موجود در راستای توسعه صنعت گردشگری استان می‌شود.

 

محمد طاهریان از جمله برنامه‌های پیشنهادی پسا کرونا در این استان را برگزاری جشنواره‌های متعدد گردشگری با توجه به قابلیت‌های گردشگری طبیعی، روستایی و عشایری در نقاط مختلف استان، برپایی بازارچه صنایع‌دستی و سوغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهرهای مختلف، برگزاری شب‌های فرهنگی و اجرای موسیقی‌های محلی، برگزاری بازی‌های بومی محلی در محدوده بازارچه صنایع‌دستی، راه‌اندازی اتوبوس گردشگری برای معرفی بیشتر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان، ارائه پکیج‌های گردشگری از طرف دفاتر خدمات مسافرتی در سطح استان و کشور، ارائه تخفیف ویژه اقامت به گردشگران و مسافران برای ترغیب به سفر، ارائه بسته‌های سفر ارزان‌قیمت به دستگاه‌های اجرایی با هدف ترغیب کارکنان به سفر، عنوان کرد.

وی اضافه کرد: صدور 5 پروانه بهره‌برداری “مجتمع اقامتی پذیرایی بین‌راهی، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه سنتی، خانه مسافر، محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی (گردشگری کشاورزی)” با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال و اشتغال 50 نفر از جمله دستاوردهای شاخص انجام شده در حوزه گردشگری است.

 ورود بیش از 200 گردشگر خارجی به استان سمنان

طاهریان با اشاره به اینکه 50 گردشگر خارجی در شش‌ماهه دوم سال گذشته وارد استان سمنان شدند، افزود: این تعداد در شش‌ماهه اول امسال به 157 نفر رسید. همچنین 42 هزار گردشگر داخلی نیز در شش‌ماهه دوم سال گذشته و 55 هزار گردشگر در شش‌ماهه نخست امسال در استان اقامت کردند.

 

معاون میراث فرهنگی استان گفت: در حال حاضر 15 هتل، 1 هتل‌آپارتمان، 1 متل و 5 مهمان‌پذیر، 90 اقامتگاه بوم‌گردی، 14 اقامتگاه سنتی، 73 خانه مسافر، 4 مجتمع گردشگری، یک گردشگری کشاورزی و 6 اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری و گردشگری کشاورزی، 31 دفتر خدمات مسافرتی، 40 رستوران بین‌راهی، 20 سفره‌خانه سنتی و 4 موسسه آموزش گردشگری در استان سمنان فعال است.

وی اظهار کرد: در مجموع 305 واحد تأسیسات گردشگری، با یک هزار و 92 اتاق در استان فعال است و این تأسیسات، زمینه اشتغال به کار یک هزار . 195 نفر را فراهم کرده‌اند.

به هر حال ، بخش گردشگری در استان سمنان اگرچه به دلیل مشکلات ناشی از کرونا و تحریم‌ها در یکی دو سال اخیر با مشکلاتی روبرو بوده اما توسعه زیرساخت ها در این ایام گویای زمینه مساعد برای رشد این صنعت پردرآمد در استان است. رونقی که با رخت بربستن کرونا و کاهش آن می تواند در آستانه یک جهش جدی قرار بگیرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5989 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید