جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 6023 |
تاریخ انتشار : 29 سپتامبر 2021 - 12:05 | ارسال توسط :
55 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس موسسه فرهنگی اکو با گرامیداشت روزجهانی گردشگری (۲۷ سپتامبر)، تاکید کرد: «گردشگری اکو» باید به عنوان نماد گردشگری منطقه مورد توجه قرار گرفته و محقق شود.

اخبار گردشگری پارسی :

پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه فرهنگی اکو، سرور بختی همزمان با روز جهانی گردشگری در پیامی نوشت: روز جهانی گردشگری یادآور ارزش‌های بلندی است که در سال ۲۰۲۱ با طرح شعار گردشگری برای رشد فراگیر اعتبار و اهمیتی دو چندان یافته است.

رئیس موسسه فرهنگی اکو یادآور شد: منطقه اکو به عنوان یکی از کهن‌ترین حوزه‌های تمدنی معاصر، ظرفیت غیر قابل‌توصیفی از مزیت‌های گردشگری آیینی، فرهنگی، هنری، سلامت، ورزشی، غذا و طبیعت را در خود جای داده که اگر فقط یک یا چند عنوان از این مزیت‌ها در قالب برند گردشگری اکو  به خوبی تعریف شده و با ساختاری مشخص و متحد در مسیری صحیح و همسود، برای کشورهای عضو محقق شود، یکی از رویایی‌ترین بخش‌های گمشده هویت شرقی را پیش چشمان تمام ملت‌های منطقه و جهان به نمایش خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل گردشگری اکو به نماد گردشگری منطقه نه تنها بهترین مسیر به هم رسیدن مجدد ملت‌های منطقه به یکدیگر خواهد بود، بلکه رشد فراگیر اقتصاد فرهنگ را هم در تمامی کشورهای عضو اکو تضمین خواهد کرد.

رئیس موسسه فرهنگی اکو افزود: انتخاب پایتخت‌های گردشگری اکو در سال‌های گذشته یکی از بهترین فرصت‌های تحقق گردشگری اکو برای رشد فرآگیر تمامی کشورهای عضو بوده که به‌رغم تمامی زحمات قابل تقدیر انجام شده، تاکنون به جایگاه اصلی خود دست نیافته است که انتظار می رود در آینده نزدیک با همکاری و باور جمعی به گفتمان گردشگری اکو بتوانیم یکی از زیباترین نمادهای گردشگری جهان را در این حوزه تمدنی دیرین به نمایش درآوریم و به عنوان احیاگران هویت شرقی به وظیفه تاریخی خود عمل کنیم.

«گردشگری اکو» باید نماد گردشگری منطقه شود

از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNTWO) سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان ذکر شده است.

سازمان جهانی گردشگری شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» را به عنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است. در بخشی از پیام سازمان جهانی گردشگری درباره این روز آمده: این فرصتی است تا فراتر از آمار به گردشگری نگاه کنیم و تصدیق کنیم که در پشت هر آمار و ارقامی، یک شخص قرار  دارد.

سازمان جهانی گردشگری از کشورهای عضو خود و همچنین سازمان ملل متحد، مشاغل و افراد مختلف دعوت کرده تا این قابلیت منحصر به فرد صنعت گردشگری را جشن بگیرند که بر اساس آن هیچ‌کس پس از شروع دوباره گردشگری و نگاه به آینده، عقب نخواهد ماند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6023 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید