پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 7746 |
تاریخ انتشار : 19 دسامبر 2021 - 12:20 | ارسال توسط :
367 بازدید
0
9
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: گردشگری سلامت می‌تواند گام مثبتی در رونق اقتصادی و به ویژه رفع معضل بیکاری در استان باشد.

اخبار گردشگری پارسی :

گردشگری سلامت گام مثبتی در رونق اقتصادی و معضل بیکاری لرستان است

سید امین قاسمی در جلسه بررسی توانمندی گردشگری سلامت که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: توریسم درمانی از نگاه سازمان جهانی گردشگری به معنای استفاده از خدماتی است که سبب بهبود و افزایش سلامتی و روحیه فرد با استفاده از آب و هوا، مقوله پزشکی و درمانی و … بوده که ۲۴ ساعت در خارج از منطقه محل سکونت به طول انجامد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از کرونا هر ساله بیش از ۱۱ میلیون گردشگر سلامت وارد کشور می‌شد که البته لرستان مقصد تامین سلامت نبود، افزود: توریسم ها بیشتر به استان‌های فارس، تهران، اصفهان،خراسان رضوی و کرمانشاه سفر می کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اضافه کرد: سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون دلار درآمد ارزی توریسم سلامت در کشور است.

قاسمی بیان کرد: در چهار ماهه سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ هزار توریسم سلامت وارد کشور شدند و درآمد کلانی را به دنبال داشته اند.

وی گفت: افرادی که در بحث توریسم سلامت به کشور مراجعه کردن بیشتر در موضوعات زنان و زایمان،زیبایی جراحی‌های عمومی، قلب و عروق و… بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گردشگری را موضوعی فرابخشی عنوان کرد و با بیان اینکه یکسری سلسله ضوابط و خدمات به دنبال گردشگری سلامت هستند، اظهار کرد: دستگاه‌هایی مانند وزارت امور خارجه،وزارت بهداشت، میراث فرهنگی و دستگاه های امنیتی که وظیفه تامین امنیت کشور و رصد موضوعات ضد جاسوسی را بر عهده دارند دخیل هستند.

قاسمی اظهار کرد: گردشگری سلامت صرفاً خارجی نیست و افراد تحت عنوان طبیعتگرد به استان‌ها و مناطق دیگر کشور سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه لرستان با وجود دریاچه نمک، آبشارها و چشمه های آب گرم و وجود ۳۰۰ گونه گیاه دارویی ظرفیت خوبی برای جذب توریسم هستند، گفت: با وجود بیمارستان‌های خصوصی و دولتی خوبی که در لرستان وجود دارد کارهای خوبی در حوزه گردشگری سلامت می‌توان انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: در هر سه حوزه استان پتانسیل لازم را دارد که بتوانیم گردشگری سلامت را رونق ببخشید.

قاسمی گفت: هزینه سفر به ایران و هزینه درمان نسبت به سایر کشورها ارزان تر است و این موضوع می‌تواند گام مثبتی در رونق اقتصادی و به ویژه رفع معضل بیکاری در استان باشد.

گردشگری سلامت گام مثبتی در رونق اقتصادی و معضل بیکاری لرستان است
گردشگری سلامت گام مثبتی در رونق اقتصادی و معضل بیکاری لرستان است

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7746 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید