پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 5584 |
تاریخ انتشار : 18 سپتامبر 2021 - 12:46 | ارسال توسط :
42 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

از لذت بخش‌ترین قسمت‌های هر سفر، رستوران گردی است.

اخبار گردشگری پارسی :

بنابر اعلام راز آسمان پایتخت، در واقع غذا و شیوه طبخ از دیگر مواردی است که به شما برای شناخت آداب و رسوم و فرهنگ یک منطقه یا کشور کمک می‌کند. مجموعه راز آسمان پایتخت  تابع مصوبات وزارت بهداشت و ستاد کرونا هست و برگزاری تمامی تورها طبق مصوبات وزارت بهداشت و ستاد کرونا برگزار می‌شود.
در سفر کمتر کسی پیدا می‌شود که تمایل به درست کردن غذا داشته باشد یا اینکه بخواهد از بوفه هتل غذا تهیه کند، به همین دلیل است که رستوران‌ها توانسته‌اند در اقتصاد یک کشور در زمینه‌های توریستی اثر گذار باشند. این مسئله درباره رستوران های استانبول نیز صدق می‌کنند. رفتن به رستوران‌های متنوع همیشه از بهترین قسمت‌های تور لحظه آخری استانبول است که می‌توانید آن را تجربه کنید. این شهر رستوران‌های بسیار زیادی دارد و شما با توجه به ذائقه غذایی خودتان می‌توانید یکی از آن رستوران‌ها را  انتخاب کنید. به کمک مجله سایت راز آسمان پایتخت می‌توانید به دنبال بهترین رستوران‌ها در نزدیکی میدان تکسیم یا سایر مناطق این شهر باشید.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که غذاهای ترکی بسیار در ایران شهرت پیدا کرده‌اند، بدون شک نزدیک بودن سلیقه و حتی حلال بودن غذاهای این کشور است. استفاده از ادویه‌های مختلف، گوشت حلال، طعم و عطر بی‌نظیر همه از مواردی است که باعث شهرت غذاهای این کشور شده است.

رستوران های لوکس و گران قیمت

همانطور که گفتیم رستوران های استانبول توانسته‌اند نقش مهمی در اقتصاد این کشور داشته باشند، از طرفی بسیاری از افراد تمایل به امتحان کردن رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت این شهر دارند. چرا که هر انسانی از دیدن تشریفات لذت می‌برد و همیشه بدنبال آن‌ها بوده است. پیدا کردن این رستوران‌ها کار دشواری نیست کافی است به مناطق مدرن و لوکس شهر بروید و رستوران مورد علاقه خود را پیدا کنید. از جمله رستوران‌های لوکس استانبول می‌توان به رستوران اولوس ۲۹ اشاره کرد که در منطقه ای مدرن با نام اولوس قرار گرفته است. این رستوران با داشتن دو فضای باز و پوشیده و معماری متفاوت یکی از زیباترین رستوران‌های این منطقه است. از دیگر رستوران‌های متفاوت می‌توان به رستوران ۳۶۰ استانبول اشاره کرد این رستوران که در کنار خیابان استقلال استانبول و درست در تکسیم قرار گرفته است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این رستوران می‌توان به چشم انداز بسیار زیبایی که به شاخ طلایی و ناقوس سنت آنتون دارد اشاره کرد. در کنار غذاهای ترکی این رستوران‌ها بیشتر غذاهای بین المللی را نیز سرو می‌کنند.

رستوران های محلی استانبول

رستوران های استانبول تنها به رستوران‌های لوکس و گران قیمت تقسیم نمی‌شود بلکه ر ستوران‌های محلی این شهر نیز طرفداران بسیاری دارد. قدم زدن در کنار خیابان و غذا خوردن یکی دیگر از تفریحات ویژه در تور لحظه آخری استانبول است که می‌توانید تجربه کنید. رستوران‌های محلی برخلاف رستوران‌های لوکس بیشتر غذاهای ترکی را طبخ می‌کنند و همین موضع عامل جذب توریست به این منطقه شده است. از رستوران‌های محلی استانبول می‌توان به رستوران بیتلیسلی، بوهارا اوجاکباشی، زیا شارک سوفراسی و … اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی تمامی این رستوران‌ها دسترسی راحتی است که دارند، کافی است مسیر خود را از میدان تکسیم دنبال کنید تا بتوانید خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی را در این رستوران‌ها نوش جان کنید.

رستوران های نزدیک میدان تکسیم

هر شهری یک منطقه خاص و معروف دارد، میدان تکسیم نیز از معروف‌ترین محله‌های استانبول است که حتما دیدن آن را باید در لیست تور استانبول خود قرار دهید. اکثر رستوران های استانبول چه رستوران‌های لوکس و چه رستوران‌های محلی در این منطقه قرار گرفته‌اند به همین دلیل این منطقه جز مناطق شلوغ محسوب می‌شود. اگر به دنبال خوردن گزلمه معروف‌ترین نان ترکی هستید، رستوران اوتانتیک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. از دیگر رستوران‌های این منطقه می‌توان به هاوس کافه، فاروس و … اشاره کرد. راز آسمان پایتخت شما را با دیگر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اطراف این محله بیشتر آشنا می‌کند. شناخت غذاها همانطور که گفتیم تاثیر زیادی در شناخت فرهنگ یک کشور دارید، پس بازدید از رستوران‌ها را فراموش نکنید.

رستوران های خیابان استقلال

مرکز شهر استانبول، خیابان استقلال است این منطقه جز مهم‌ترین مناطقی است که گردشگران برای رزرو هتل استفاده می‌کنند. در محدوده این خیابان کافه‌ها و رستوران های استانبول وجود دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند جاذبه‌های زیبایی برای شهر باشند. قدم زدن در این خیابان، خوردن غذای خوشمزه و ترکی از تفریحات روزانه گردشگران و حتی ساکنان این منطقه است. از رستوران‌های نزدیک به این خیابان می‌توان به رستوران الئوس، لب دریا، لادس، کوفته رامیز و … اشاره کرد. سفر به شهرهای مختلف چه داخلی چه خارجی صرفا استراحت کردن یا دیدن جاذبه‌های تاریخی نیست بلکه می‌توانید زمانی را برای سپری کردن در شهر و نوش جان کردن غذاهای خوشمزه انتخاب کنید.

اهمیت شناخت رستوران‌ها

همانطور که گفتیم غذاها یکی از مهم‌ترین موارد برای شناخت آداب و رسوم یک کشور هستند، رستوران های استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیستند به همین دلیل است که شناخت رستوران‌های این شهر اهمیت زیادی دارد. اما نکته مهم دیگری که باید بدانید محل قرارگیری رستوران‌ها است. برای مثال میدان تکسیم و خیابان استقلال از جمله مهم‌ترین مناطقی هستند که باید با آن‌ها آشنا شوید. همچنین دیدن این منطقه‌ها در لیست تور استانبول مسافران قرار دارد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5584 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید