شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 3332 |
تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2021 - 13:01 | ارسال توسط :
207 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: گسترش عرضه و فروش محصولات صنایع دستی این استان از طریق فضای مجازی با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش گردشگر، ضروری است.

هم اینک تعدادی فروشگاه اینترنتی انواع محصولات صنایع دستی اصفهان در فضای مجازی فعال است که عملکرد خوبی نیز در ۲ سال اخیر و دوران کرونا داشتند اما با توجه به تنوع و تکثر این محصولات و نقش آن در اقتصاد استان، لازم است که این فروشگاه‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه فروش محصولات صنایع دستی اصفهان در فضای مجازی باید با برنامه‌ریزی و به صورت هدفمند انجام شود، اظهار داشت: هنرمندان و فروشندگان صنایع دستی باید بازار هدف این محصولات را شناسایی کرده است و با بازاریابی مناسب در فضای مجازی و استفاده از نوآوری و خلاقیت به ویژه در زمینه بسته‌بندی، بستر مناسبی برای فروش این محصولات ایجاد کنند.

عبدالهی با اشاره به اینکه سه پایگاه اینترنتی فروش محصولات صنایع دستی اصفهان در سطح کشور از جمله مراکز پر فروش در دوران کرونا بودند، اضافه کرد: اصفهان پس از تهران، بیشترین فروش آنلاین محصولات صنایع دستی را در این دوران داشت.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش فروشگاه‌های اینترنتی صنایع دستی اصفهان و استفاده از خلاقیت و نوآوری در روش‌های فروش، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی بر روی سایت‌هایی که دارای مجوز باشند نظارت می‌کند.

عبدالهی مهمترین مشکل بخش صنایع دستی استان اصفهان را شیوع کرونا دانست و اضافه کرد: نبود گردشگر و خریدار، تحریم‌های ظالمانه ، نوسان قیمت ارز و بالا رفتن قیمت مواد اولیه بیشترین آسیب را به فعالان بخش صنایع دستی وارد کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای حمایت از هنرمندان و فعالان بخش صنایع دستی در دوران کرونا در نظر گرفته شد، گفت: این اعتبارات با توجه به حجم وسیع خسارت‌هایی که به این بخش وارد شد، چندان کافی نبود و ضرورت دارد که افزایش یابد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، افزود: سال گذشته ۶۷۴ هنرمند و فعال صنایع دستی استان در سامانه‌ای که به منظور حمایت از آنها ایجاد شد، ثبت نام کردند و در مجموع یکهزار و ۶۰۵ مورد تسهیلات بانکی با اعتبار ۱۷۸ میلیارد ریال برای حمایت از آنها در نظر گرفته شد که تاکنون ۹۹ میلیارد آن پرداخت شده است.

عبدالهی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد این اعتبارات مربوط به شهرستان اصفهان بود، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحدهای صنایع دستی مربوط به فرش بودند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۳ هزار و ۵۸۰ صنعتگر و هنرمند صنایع دستی در استان اصفهان اصفهان مجوز تولید، کارت شناسایی یا مجوز مشاغل خانگی دریافت کردند.

اصفهان به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی در طول تاریخ نقش مهمی در رشد و توسعه فرهنگ و تمدن این سرزمین کهن ایفا کرده است.

از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است که تاکنون ۴۰ هزار نفر شاغل در این بخش ساماندهی شدند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3332 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید