پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 4983 |
عکس |
تاریخ انتشار : 04 سپتامبر 2021 - 15:30 | ارسال توسط :
423 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

سفر به مناطق شمالی از تکرارنشدنی‌ترین تجربه‌های یک گردشگر محسوب می‌شود. اگر تاکنون تجربه سفر به شهرهای شمالی را نداشته‌اید، مطالعه این مطلب به شما توصیه می شود.

اخبار گردشگری پارسی :

شمال دقیقاً در تمام این لذت‌های متنوع و درعین‌حال بدیع معنا می‌شود و به همین خاطر، سفر به مناطق شمالی از تکرارنشدنی‌ترین تجربه‌های یک گردشگر محسوب می‌شود. اگر تاکنون تجربه سفر به شهرهای شمالی را نداشته‌اید، مطالعه این مقاله دقیقاً برای شماست. حتی اگر بارها سفر به شمال را با تمام وجود تجربه کرده باشید، دلتنگی تماشای دریا به این آسانی‌ها رهایتان نمی‌کند.

همچنین ممکن است تجربه سفر مجازی تاحدودی در رفع دلتنگی‌ها موثر باشد پس بدون مقدمه‌چینی، اصل‌مطلب را با معرفی هیجان‌انگیزترین مقاصد شمال کشور پیش می‌بریم.

سواحل متل‌قو؛ جذاب‌ترین هم‌آغوشیِ طبیعت و تفریحات مدرن

متل‌قو از شهرهای پرطرفدار و خوش آب‌وهوای شمالی برای سفر و اجاره ویلا است که در عباس‌آبادِ مازندران قرار دارد. چیزی که متل‌قو را خاص جلوه می‌دهد، زیباییِ تماشای جنگل و دریا در کنار هم است.

در دل جنگل‌های سرسبز متل قو، جاذبه‌های دیگری مانند غار آبی دانیال هم وجود دارد که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

اما از هرچه بگذریم، سخن از پلاژ ساحلی مشهور متل‌قو خوش‌تر از سایر تفریحات است. به لطف این پلاژ، شنا در دریای خزر و انجام ورزش‌های ساحلی هیجان‌انگیز مانند والیبال دسته‌جمعی، می‌تواند پیشنهاد جذابی برای گردشگران باشد.

همچنین فرصت ساخت مجسمه‌های شنی در ساحل متل قو، یکی از جالب‌ترین تفریحات این منطقه است. فعالیت‌های تفریحی دیگر مانند جت‌اسکی و پاراسل برای طرفدارانِ تشدید ضربان قلب، به یکی از خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سفر بدل می‌شود. حالا به همه این‌ها لذت جنگل‌نوردی را هم اضافه کنید! متل‌قو یک جاذبه گردشگری تمام‌عیار است.

جنگل‌های دالخانی رامسر؛ زمان قدم زدن در بهشت

حتماً اسم دالان بهشت رامسر را شنیده‌اید و اگر نشنیده‌اید، دقیقاً منظورِ ما، همین جنگل‌های فوق‌العاده دالخانی هستند. در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن، تصور کنید تونلی رویایی وجود دارد که با اجاره ویلا در رامسر می‌توانید در نزدیکی آن اقامت کنید که دورتادورش درختان بالابلند و سرسبز، دست‌دردست هم، در آغوش‌تان می‌کشند و البته با حضور افتخاری مه صبحگاهی با آن آب‌وهوای بی‌نظیر که حجت را بر تجربه یک سفر هیجان‌انگیز تمام می‌کند.

جنگل های دالخانی رامسر

جدای از این‌ها، جنگل‌های دالخانی به‌شدت سوژه نابی برای قاب‌های عکاسان به شمار می‌روند و اگر عکاس باشید، بهترین مقصد شمال را انتخاب کرده‌اید. وجود رودخانه و آبشاری در جنت رودبار از دیگر جذابیت‌های این جنگل به شمار می‌روند.

زیبایی دالان بهشت رامسر به بکر بودن طبیعت آن است. از جنگل‌های دالخانی انتظار تفریحات هیجان‌انگیز و مدرن را نداشته باشید اما حتی تصور برقراری پیکنیک‌های کوچک خانوادگی در آلاچیق‌ها و کلبه‌های چوبی، باعث می‌شود تصاویر جذابی گوشه ذهن‌تان نقش ببندد.

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود و امکانات تفریحی بی‌نظیر

تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود، مکانی امن و در عین‌حال جذاب در شهر دیدنی چالوس است. طبق تجربیات شمال‌دوستان و کسانی که به صورت حرفه‌ای تک‌به‌تک مناطق شمالی را سیاحت کرده‌اند، لذت اجاره ویلا در تفرجگاه ساحلی نمک آبرود، لذت دیگری است.

تصور کنید محیطی زیبا و آرام به لطف ساحل امنِ همجوار جنگل وجود دارد و در کنارِ آن محیطی مخصوص عشاق ماهیگیری هم باشد.

تفرجگاه نمک‌آبرود در کنار تمام احترامش به طبیعت سرسبز شمال، با ایجاد فرصت‌هایی جهت اسب‌سواری بر شن‌های نرم ساحل، پیست دوچرخه‌سواری، شهربازی، شاتل و جت اسکی، یکی از زیباترین قسمت‌های سفر به شمال محسوب می‌شود. همچنین توصیه می‌شود اقامت حداقل چندین‌ساعته در این ساحل تفریحی را به هیچ قیمتی از دست ندهید.

جنگل سی‌سنگان؛ یکی از بهترین پارک‌های جنگلی شمال

در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور، سی‌سنگان را می‌بینید که یک پارک جنگلی همه چیزتمام است؛ در حقیقت تنوع گونه‌های گیاهی و درختان سراسر سرسبزش هوش از سر گردشگرانِ دوست‌دار طبیعت می‌برد! دریا و جنگل در سی‌سنگان در کنارهم‌دیگر، جاودانه می‌شوند و از تکرارنشدنی‌ترین لحظه‌های سفر به شمال، وقتی است که در دل جنگل سی‌سنگان، نسیم دریا گونه‌های شما را نوازش می‌کند و یادآوری می‌کند که این آب‌وهوای معرکه، از حضور درختان و دریا نشات می‌گیرد.

سی‌سنگان شمال، یک جنگل کاملاً محافظت‌شده است و به همین دلیل برای خوابیدن در شب نگرانی خاصی وجود ندارد. می‌توانید در کلبه‌های چوبی و یا چادرهای شخصی، استراحت کنید و لذت بیدار شدن با صدای پرندگان را از دست ندهید.

سی‌سنگان در عین طبیعت زیبا، از امکانات مدرن و تفریحی دیگر مانند رستوران‌ها و کافه‌های داخل جنگل، قایق‌سواری، پلاژ بانوان و آقایان، استفاده از موتورچهارچرخ و شاتل دریایی هم بهره‌مند است. اگر زمان کمی برای‌تان در سفر به شمال باقی مانده و قصد دارید با یک تیر، چند نشان بزنید، جنگل سی‌سنگان یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.

جنگل سیسنگان

اجاره کلبه چوبی و ویلا در شهرهای شمالی

اجاره کلبه چوبی در نواحی شمال، می‌تواند تجربه باکیفیت‌تری از سفرهای شمالی را برای‌تان به ارمغان بیاورد. از آنجایی‌که برخی از مناطق شمال قابلیت سکونت در شب را ندارند، بهتر است قبل از سفر به منطقه موردنظر آگاهی نسبی از شرایط اسکان را به دست بیاورید و اطلاع از گزینه‌هایی که به بهبود شرایط سفر کمک می‌کنند، مانند اجاره ویلا یا کلبه‌های چوبی را در گوشه ذهن داشته باشید.

بازدیدها: 0

منبع خبر «اخبار گردشگری پارسی» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4983 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید