سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 3310 |
تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2021 - 11:44 | ارسال توسط :
238 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

مسئولان بعثه ایران و عراق در تماس تلفنی از تعطیلی دوباره حج ابراز تاسف کردند و ازعربستان خواستند برای حضور حجاج کشورهای اسلامی در حج سال آینده تدابیر لازم را تدارک ببینند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ـ در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام و المسلمین سامی مسعودی ـ رییس شورای عالی حج و عمره عراق ـ با بیان این‌که متاسفانه برای دومین سال متوالی زائران خارج از کشور عربستان از انجام مناسک حج تمتع محروم شدند، اظهار کرد: بار دیگر عربستان این موضوع را با تأخیر اعلام کرد و امسال نیز مراسم حج تنها با حضور تعداد کم زائران برگزار می‌شود.

وی گفت: عربستان همچون سال گذشته درخصوص اعلام شرایط و شیوه برگزاری حج بسیار تعلل کرد و بدون نظرخواهی از کشورهای اسلامی، همچون سال گذشته، حج را به اتباع کشورش و یا افراد مقیم این کشور محدود کرد، در حالی که می‌توانست به صورت محدود زائران را از کشورهای خارجی بپذیرد تا عطر و معنویت نسیم حج و حج‌گزاری در سراسر گیتی بوزد.

نماینده ولی فقیه در امور حج در ادامه با اشاره به روابط ایران و عراق بیان کرد: اراده مسؤولان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، همکاری برادرانه و نزدیک با عراق در امور مرتبط با حج و زیارت است.

وی با بیان این‌که امنیت و ثبات دو کشور اسلامی دوست و مهم غربِ آسیا، عراق و جمهوری اسلامی ایران به یکدیگر گره خورده است، تاکید کرد: ما از گسترش همکاری‌ها بین دو طرف درحوزه حج و زیارت استقبال می‌کنیم.

نواب افزود: روابط تاریخی و حجم بالای رفت و آمد زائران و گردشگران دو کشور، نشان‌دهنده پیوستگی فرهنگی و علاقه دو ملت به یکدیگر است.

او ادامه داد: الحمدللّه تاکنون در زمینه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی فی مابین، بعثه‌های حج دو کشور قدم‌های مؤثری برداشته شده است و امیدواریم با پایان هرچه زودتر ویروس منحوس کرونا، شاهد از سرگیری تردد زائران میان دو کشور باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مراجع ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق، هماهنگی‌های لازم در خصوص از سرگیری سفر زائران دو کشور به عتبات و برگزاری مراسم اربعین انجام شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تجلیل از همکاری‌ها و همدلی‌های مردم و دولت عراق، بیان کرد: مهمانوازی مردم عراق از زائران اربعین حسینی بسیار صمیمانه و برخاسته از روحیه عاشورایی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و در جهان بی‌نظیر است.

رییس شورای عالی حج و عمره عراق نیز دراین تماس تلفنی از تعطیلی حج انتقاد کرد و از همه کشورهای اسلامی خواست که در این زمینه ابراز نظر رسمی داشته باشند و عربستان نیز برای حج سال آینده تدابیر لازم را پیش‌بینی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سامی مسعودی، با “تبریک پیروزی مقاومت اسلامی و برگزاری موفق انتخابات ۲۸ خرداد و موفقیت جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای اسلامی در ساخت واکسن ویروس کرونا” بیان کرد: امیدواریم روابط میان دو کشور اسلامی ایران و عراق گسترش یابد.

سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به دستاورهای مقاومت فلسطین در جنگ دوازده‌روزه با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: تنها راه عقب راندن دشمن، مقاومت است و حمایت از جبهه مقاومت از ضرورت‌های امروز دنیای اسلام به شمار می‌آید و باید مورد توجه قرار گیرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3310 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید