جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6951 |
تاریخ انتشار : 03 نوامبر 2021 - 15:32 | ارسال توسط :
68 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

سفیر نیجریه در ایران در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: نیجریه از توسعه روابط با ایران در حوزه حج و زیارت استقبال می‌کند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط ـ معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری ـ ‌نیز حضور داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، مشترکات مذهبی و فرهنگی بین دو کشور را زمینه مناسبی برای تفاهم و هماهنگی با هدف توسعه همکاری‌ها دانست و گفت: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه حج و زیارت به نیجریه انتقال دهد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای گسترش ارتباطات میان دو کشور و امضاء تفاهم‌نامه با نیجریه اعلام آمادگی کرد.

نواب در ادامه تعطیلی حج را ضرر بسیار بزرگی برای کشورهای اسلامی دانست و بیان کرد: در سال‌هایی که حج و عمره برگزار می‌شد فضای معنویت و صفا از طریق حج‌گزاران و عمره‌گزاران به کشورهای دیگر سرازیر می‌شد.

او با اشاره به تدوین و انتشار بیش از یک‌هزار عنوان کتاب با موضوعات مربوط به حج و زیارت در پژوهشکده حج و زیارت، افزود: ترجمه برخی از این آثار به زبان‌های عربی و انگلیسی است، این آثار می‌تواند در اختیار زائران دیگر کشورها قرار گیرد.

یاکوبو سنتوراکی سلیمان ـ سفیر نیجریه در ایران ـ‌ همکاری‌های بین تهران و آبوجا را خوب توصیف کرد و از توسعه همکاری‌ها و امضای تفاهم‌نامه بین دو کشور در حوزه حج و زیارت استقبال کرد.

او که قبلا کنسول نیجریه در جده بود، با اشاره به سازمان‌دهی خوب کاروان‌های زائران ایرانی در حج، بیان کرد: مطمئنا نیجریه می‌تواند از تجربیات ایران در این حوزه استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه، حضور شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه را ظرفیت مثبتی برای هماهنگی و انتقال پیام دوستی دانست و رأی قضات آن کشور به بیگناهی و آزادی او را مثبت ارزیابی کرد.

سفیر نیجریه نیز با تاکید بر این‌که کشورش به حقوق شیخ زکزاکی احترام می‌گذارد، به حضور هیأت‌های مختلف از کشورهای اسلامی در بزرگداشت آیین‌های مذهبی در ایران و همزیستی مثال‌زدنی میان شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: امیدوارم کشورهای اسلامی، در ایجاد همزیستی بین مذاهب اسلامی، ایران را الگو قرار دهند.

او افزود: مسلمانان جهان برای رهبر معظم انقلاب اسلامی احترام خاصی قائلند و جهان اسلام به ایشان اعتماد دارد و ما هم به ایشان افتخار می‌کنیم.

در ادامه این دیدار، معاون امور بین‌الملل بعثه رهبری با بیان این‌که درحال حاضر حدود ۲۰ موافقتنامه در زمینه‌های مختلف بین ایران و نیجریه وجود دارد، از برنامه‌ریزی برای دیدار و گفت‌وگو از طریق ویدئوکنفرانس بین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس کمیسیون شورای عالی حج نیجریه خبر داد.

سفیر نیجریه در این‌باره گفت: اطیمنان دارم توسعه روابط میان طرفین به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود و تمام تلاش خود را برای تحقق آن انجام خواهیم داد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6951 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید