شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 7255 |
تاریخ انتشار : 22 نوامبر 2021 - 10:11 | ارسال توسط :
57 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، به کریاکوس میتسوتاکیس، همتای یونانی خود گفت که مجسمه‌های پارتنون (مرمرنماهای الگین) که یونان خواستار بازگشت آن‌ها از لندن به آتن است، متعلق به موزه بریتانیا است.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از خبرگزاری رویترز، یونان از سال ۱۸۳۲ خواستار بازگشت این مجسمه‌ها شده؛ مجسمه‌هایی که در ابتدای قرن ۱۹ زمانی که یونان تحت قانون عثمانی بود، از “معبد پارتنون” در آتن توسط لرد الگین، دیپلمات انگلیسی خارج شد.

دفتر جانسون در بیانیه‌ای اعلام کرد که میتسوتاکیس مسئله مجسمه‌ها را در هنگام دیدار دو رهبر در “داونینگ استریت” مطرح کرده است.

در این بیانیه آمده است: جانسون گفت که او احساس مردم یونان را درخصوص این مسئله درک می‌کند اما این موضوع به مدیران و امانت‌داران موزه بریتانیا مربوط می‌شود.

این مسئله صحبت‌های میتسوتاکیس مبنی بر “مذاکرات بین دو کشور درخصوص این مسئله” را نقض می‌کند.

جانسون در ماه مارس به روزنامه‌های یونان گفت که این مجسمه‌ها براساس قوانین و مقررات زمان خودش توسط لرد الگین از آتن خارج شده و مالکیت آن‌ها به مدیران و امانت‌داران موزه بریتانیا واگذار شده است.

موزه بریتانیا اعلام کرد که در حال حاضر هیچ گفت‌وگویی با دولت یونان درخصوص این مسئله صورت نگرفته است. این موزه همچنین اعلام کرد که الگین کاملا قانونی این مجسمه‌ها را از آتن خارج کرده و آن‌ها نقش مهمی را در این دنیای به‌هم‌پیوسته ایفا می‌کنند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7255 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید