جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7441 |
تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2021 - 9:49 | ارسال توسط :
182 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه تشریفات اداری را به نفع سرمایه‌گذار خواهیم شکست، گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری باید ظهور عملی داشته باشد.

اخبار گردشگری پارسی :

فرزاد مخلص‌الائمه سه‌شنبه نهم آذرماه در جریان بازدید از شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان(آیلند) شهرستان زرندیه با اشاره به اینکه سرزمین ایرانیان یک ابرپروژه سرمایه‌گذاری در کشور است، اظهار کرد: سیاست‌های کلی تشویق سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۸۹ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و متاسفانه بطور جامع و کامل رعایت و پیاده سازی نشده است.

وی، تقویت، حمایت و توانمندسازی بخش خصوصی و بخش تعاون را کلیدواژه‌های مهم سیاست‌های تشویق سرمایه‌گذاری دانست و افزود: نباید از واژه اجرا برای سیاست‌گذاری استفاده کرد بلکه باید از واژه‌های رعایت و پیاده‌سازی سیاست بهره برد تا تقویت، حمایت و توانمندسازی به طور عملی و واقعی شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه سرزمین ایرانیان شهرستان زرندیه در منتهی‌الیه استان مرکزی و در مجاورت استان تهران و برخی استان‌های دیگر قرار گرفته و همه این مناطق از مواهب این سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: اقتصاد کشور را یک اقتصاد یکپارچه و درهم تنیده و پیوسته می‌دانیم و معتقد نیستیم که اقتصاد استان مرکزی مستقل از اقتصاد کشور است و قرار نیست منافع یک کار اقتصادی صرفا متوجه همان منطقه‌ای شود که سرمایه گذاری صورت گرفته است بلکه منافع کار اقتصادی متوجه کل کشور خواهد شد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری باید ظهور عملی داشته باشد، گفت:‌ حمایت دستگاه‌های اجرایی، قضائی و تقنینی از سرمایه‌گذاری باید شکل عملی به خود بگیرد و اگر از چنین ابرپروژه‌هایی حمایت عملی و واقعی صورت گیرد، مدل حمایت، الگویی خواهد شد برای سایر پروژه‌هایی که در ابعاد کوچکتر تعریف و اجرایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه مخالف دیوان سالاری و بروکراسی منفی هستیم که نظام اجرایی کشور را در چنبره خود قرار داده است، تصریح کرد: این رویه از زمان افزایش قیمت نفت در اوایل دهه ۵۰ بطور جدی ریشه گرفته و رسوب کرده و حتی توانایی اصلاح و درمان خود را ندارد.

او با تاکید بر اینکه در استان مرکزی تشریفات اداری را به نفع سرمایه‌گذار خواهیم شکست، تصریح کرد: تشریفات طولانی اداری مانع بزرگی بر سر راه تحرک سرمایه‌گذاران است و برای حل مشکلات و موانع پیش روی شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان زرندیه کارگروهی را در استان با عضویت معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی استانداری و دادگستری کل استان مرکزی به همراه نماینده این مجموعه تشکیل داده و موضوعاتی که در حیطه اختیارات استانی است را بررسی و مشکلاتی که باید در سطح ملی پیگیری شود از طریق مکاتبات با وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها و دعوت از وزیران برای بازدید میدانی برطرف خواهیم کرد.

مخلص‌الائمه در ادامه از مدیریت سرزمین ایرانیان خواست تا مانع شکل‌گیری فضای دلالی در این مجموعه شوند و گفت: افزایش سرمایه‌گذاری و تحقق اهداف توسعه‌ای موجب خواهد شد تا جذابیت بیشتری برای حضور بخش خصوصی برای تداوم سرمایه‌گذاری در ابعاد گوناگون شود و مدیریت مجموعه نباید اجازه دهد که فضای سرمایه گذاری به یک فضای دلالی تبدیل شود.

وی در ادامه خواستار انتقال دفتر مرکزی شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان از تهران به اراک شد و گفت: استقرار دفتر مرکزی شرکت در اراک موجب حمایت حداکثری و یکپارچه مجموعه استان از این مجموعه خواهد شد.

وی همچنین خواستار بهره گیری سرزمین ایرانیان از مزیت انرژی تجدیدپذیر شد و افزود: جای خالی انرژی تجدیدپذیر در این مجموعه احساس می‌شود بویژه اینکه ضرورت بهره گیری از انرژی خورشیدی و بادی وجود دارد گرچه در حال حاضر به دلیل اینکه صرفه اقتصادی ندارد، انگیزه‌ای برای بهره مندی از این مزیت وجود ندارد اما قطعا در آینده این مانع برداشته خواهد شد و باید از هم اکنون با تامین زیرساخت از این مزیت در حوزه انرژی بهره برد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه پروژه سرزمین ایرانیان یک پروژه آینده پژوهانه است، گفت: در پروژه آینده پژوهانه باید زیرساخت‌های متناسب با نیاز آینده را تعریف و اجرایی کرد و انرژی فسیلی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد در آینده جوابگو نبوده و با اصلاح تعرفه ها مقرون به صرفه نیز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد شرکت تعاونی ویژه کارکنان دستگاههای دولتی استان مرکزی را در سرزمین ایرانیان و در ساختار قانونی راه‌اندازی کنیم تا کارمندان دولتی استان بتوانند از این مزیت برخوردار شوند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7441 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید