شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 6125 |
تاریخ انتشار : 04 اکتبر 2021 - 10:05 | ارسال توسط :
65 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

در جلسه اعضای کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی استان بر تدوین سند همکاری‎های مشترک مدیریت شهری و میراث فرهنگی استان تاکید شد.

اخبار گردشگری پارسی :

«سیدمصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن خبر توجه شورای اسلامی شهر به حوزه گردشگری گفت: گردشگری به موضوع اصلی استان و مطالبه مسئولان کشور تبدیل شده که در حکم استاندار هم به این مهم پرداخته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بازار یزد، توجه به ادیان و زندگی مسالمت آمیز و جایگاه بالایی مفاخر یزد در کشور نشان از اهمیت این استان برای همگان است.

این مسئول بر گردشگری سلامت تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید برنامه‌ای در استان برای آن اتخاذ شود.

گردشگری در اولویت شورای شهر

البته ایجاد گروه‌های مطالعاتی یزدشناسی و همکاری مدیریت شهری و میراث فرهنگی در توسعه گردشگری در این جلسه که به مناسبت هفته گردشگری و با حضور «غلامحسین دشتی» رئیس شورای شهر، «فاطمه حقیرالسادات» رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری و «فاطمه زارع بیدکی» عضو کمیسیون گردشگری برگزار شد، مورد تاکید قرار گرفت.

«غلامحسین دشتی» گردشگری را از اولویت‌های شهر یزد برشمرد و اظهار کرد: گردشگری در یزد می‌تواند ملاک مناسبی برای دیگر بخش‌ها در عرصه بین‌المللی باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در استان یزد فراهم است و معماری و شهرسازی ما باید در سطح ملی دنبال شود. همچنین مهمان‌پذیری یزدی‌ها باید الگو قرار گیرد.

این مسئول با بیان این که یزدشناسی هنوز به مرحله دانشگاهی نرسیده و باید به عنوان رشته دانشگاهی در یزد دنبال شود، به نقش بانوان نیز اشاره کرد و گفت: یزد یکی از شهرهایی است که بانو ستی فاطمه در توسعه آن نقش داشته است و باید بانوان نقش آفرینی کنند.

دشتی با بیان این که موزه یزدشناسی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: میراث فرهنگی استان به تاریخ و تمدن یزد توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، وی در پایان میراث فرهنگی را شاخص‌ترین دستگاه هر استان دانست و گفت: نیازمند تدوین سند همکاری مشترک مدیریت شهری و میراث فرهنگی هستیم.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6125 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید