پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 7238 |
تاریخ انتشار : 17 نوامبر 2021 - 11:21 | ارسال توسط :
88 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

معاون صنایع ‌دستی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ محصول تولید صنعتگران خانه حصیر بخش آبپخش شهرستان دشتستان این استان به کشورهای امارات و عراق صادر شد.

اخبار گردشگری پارسی :

لیلا رحیمی روز شنبه به رسانه‌‎ها اعلام کرد: این محصولات شامل سفره، کپو در دار، کاسه، تویزه، سبد و تک حصیری است که با برگ درخت نخل و مهارت خاصی بافته می شوند.

وی اظهارداشت: خانه حصیر آبپخش با مساحت ۴۰۰ مترمربع در سال جاری با هزینه ۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث و به بهره‌برداری رسید که در زمان حاضر ۹۷۶ صنعتگر و تولید کننده فعال، با این مرکز همکاری مستمر دارند.

معاون صنایع ‌دستی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری استان بوشهر بیان کرد: از آغاز فعالیت خانه حصیر، این مرکز با هدف آموزش، تولید و عرضه محصولات فعالیت دارد که در کنار عرضه در داخل کشور تولیدات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادرات می‌کند.

رحیمی با اشاره به آموزش صنایع‌دستی به ۵۵ نفر در این مرکز یادآورشد: تاکنون به همت خانه حصیر آبپخش، ۶۴ پروانه تولید انفرادی و ۵۲ کارت شناسایی برای صنعتگران این کارگاه صادر شده است.

معاون صنایع ‌دستی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری استان بوشهر، فعالیت‌های ترویجی در تهیه کلیپ، عکس‌برداری و تولید کتابچه در زمینه تولید صنایع‌دستی بومی را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد.

وی گفت: یکی از کارهای ارزشمند خانه حصیر معرفی و راه اندازی سایت فروش تولیدات است که ظرفیتی مناسب برای عرضه و فروش محصول در شرایط کرونایی است.

رحیمی یادآورشد: از دیگر برندهای این کارگاه تولیدی، برخورداری از سه محصول صنایع‌دستی نشان ملی و تدوین یک پرونده برای نشان مهر اصالت است که زمینه ساز تولیدات باکیفیت و خلاقانه خواهد بود.

وی اشتغال زنان سرپرست خانوار را از مهمترین اهداف راه اندازی چنین مراکزی دانست و عنوان کرد: تاکنون ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به ۱۰ نفر از متقاضیان مرتبط با خانه حصیر آبپخش پرداخت شده که در راستای رونق اشتغال خانگی بانوان نقش شایانی داشته است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7238 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید