پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 7058 |
تاریخ انتشار : 09 نوامبر 2021 - 14:55 | ارسال توسط :
170 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری برای حذف واسطه‌ها در گردشگری پزشکی ایران، رویکرد و پیشنهادهایی را مطرح کرد.

اخبار گردشگری پارسی :

علی‌اصغر شالبافیان در پنجمین کنگره بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که دوشنبه ۱۷ آبان ماه با حضور تشکل‌ها و فعالان خصوصی و دولتی گردشگری سلامت کشورهای مسلمان و همسایه در تهران برگزار شد، گفت‌: در اهمیت حوزه گردشگری سلامت همین بس که کرونا هم نتوانست تقاضای ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند، ‌ کاهش داد، اما منقطع نکرد. در این مدت با وجود توقف ویزای توریستی، شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.

او با بیان این‌که نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفا اقتصادی نیست، بلکه ابزار و فرصتی برای تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی است، ‌ یادآور شد: این فرصت پس از انقلاب اسلامی پدید آمد، قبل از انقلاب وابستگی ما در حوزه پزشکی کم نبود.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که حمایت از کسب‌وکارها و بنگاه‌های رسمی در حوزه گردشگری سلامت، ‌ اصلی‌ترین سیاست این وزارتخانه است و توان شورای راهبری گردشگری سلامت نیز در این راستا بسیج می‌شود، اظهار کرد: اگر کسب‌وکارهای رسمی حوزه گردشگری سلامت، چه دفاتر خدمات مسافرتی و چه بیمارستان‌های دارای IPD (دپارتمان بیماران بین‌المللی) تقویت نشوند، به وجه و اعتبار گردشگری سلامت ایران آسیب وارد خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها برای توسعه گردشگری سلامت، بیان کرد: باید بپذیریم اختلاف بین دستگاه‌های دولتی مانع از ایجاد کسب‌وکارهای رسمی می‌شود.

معاون گردشگری با اعتقاد بر این‌که محورهای توسعه مبتنی بر مناسبات و تعیین سازوکارهای جذب است، افزود: کسب موافقت استقرار و اجرایی کردن اعتباربخشی‌های بین‌المللی کار بسیار دشواری است، چرا که توسعه اعتباربخشی مبتنی بر یک‌سری اشتراکات است. از همین رو، تشکیل اتحادیه‌های استراتژیک بین کشورهای اسلامی یکی از سازوکارهای مفید برای اعتباربخشی است، ‌ یعنی هرچه کسب‌وکارهای کشور را به یکدیگر پیوند بزنیم در توسعه بلندمدت این همکاری‌ها مفید خواهد بود.

وی همچنین گفت: برای تقویت کسب‌وکارهای گردشگری سلامت باید به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در تریبون‌ها معرفی شوند و هر کجا که ابزار داریم از آن‌ها حمایت کنیم. مصرانه در مجلس تعقیب شود تا جایزه صادراتی دفاتر خدمات مسافرتی دوباره برقرار شود، زمانی واسطه‌ها انگیزه سامان‌دهی پیدا می‌کنند که تشویق کسب‌وکارهای رسمی را ببینند.

شالبافیان افزود: وزارت امور خارجه نیز می‌تواند با معرفی کسب‌وکارهای رسمی به عنوان کانال صدور روادید گردشگری سلامت از آن‌ها حمایت کند و برای تقویت آن‌ها گام بردارد.

معاون گردشگری سپس گفت: منکر نقص احتمالی در این حوزه نیستم، ‌ اما توسعه پایدار و بلندمدت در گرو این حمایت‌ها است.

او در ادامه با اشاره به مزیت گردشگری تندرستی (Wellness)، افزود: سرعت رشد این گردشگری از گردشگری پزشکی (Medical Tourism) بیشتر است و اتفاقا بخشی از درآمد سرانه خانوار را به خود اختصاص داده است. گزارش استنفورد نیز نشان می‌دهد میانگین سرانه هزینه‌کرد برای گردشگری تندرستی ۱.۶ برابر گردشگری داخلی است.

شالبافیان با بیان این‌که اشتراکات فرهنگی بین کشورهای اسلامی می‌تواند فرصتی برای گردشگری تندرستی باشد، چون بسیاری از انواع گردشگری مبتنی بر فرهنگ و دارایی‌های فرهنگی است، ‌ اظهار کرد:‌ با وجود چنین مزایایی، رویکرد کشورما تا کنون بیشتر بر گردشگری پزشکی بوده است و دارایی‌های خود را به گردشگری تندرستی تبدیل نکرده‌ایم، ‌ اتفاقی که در دنیا به سرعت درحال رخ دادن است، نمونه آن ده‌ها نوع اسپا است که در کشورهای دیگر متأثر از تقاضا ایجاد شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7058 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید