سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 6038 |
تاریخ انتشار : 29 سپتامبر 2021 - 12:55 | ارسال توسط :
248 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از فعال بودن ۱۵۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی درمناطق روستایی این استان خبر داد و گفت که عملیات راه‌اندازی و ساخت ۱۰۰ واحد دیگر نیز درحال انجام است.

اخبار گردشگری پارسی :

احمد تجری عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای “سارجه‌کُر و چکر عطا بهلکه” از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس اظهار داشت که ظرفیت‌های بسیار خوب گلستان درحوزه منابع طبیعی و خدادادی (طبیعت گردی) سبب شده تا توجه به واحدهای بوم گردی مورد استقبال گردشگران، مسافران و سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی با تاکید بر حمایت میراث فرهنگی از سرمایه‌گذاران در بخش احداث یا راه اندازی واحدهای اقامتگاه بوم گردی در گلستان، افزود: امروز با افتتاح ۲ واحد بوم گردی در روستاهای گنبدکاووس تعداد این واحدها در این شهرستان به چهار واحد و در استان نیز به ۱۵۰ واحد افزایش یافت.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت که توسعه بوم‌گردی روستایی با هدف ارتقای شاخص‌های گردشگری این شهرستان مرزی در دستور کار قرار دارد و متناسب با شرایط جغرافیایی و اقلیمی روستاها در ۲ بخش مرکزی و داشلی برون پیگیری می‌شود.

همچنین رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس نیز گفت: برای واحد بوم‌گردی روستای چکر عطا بهلکه که از نوع تبدیلی بوده و برای چهار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده مبلغ ۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مریم آق آتابای افزود: وجود باغ پرتقال و زیتون، معرفی ادوات کشاورزی و خانه قدیمی بافت تاریخی منطقه ترکمن صحرا از شاخص‌های گردشگری این واحد بوم‌گردی است.

وی، حجم سرمایه‌گذاری برای واحد اقامتی بوم‌گردی روستای سارجه‌کٌر را نیز ۲۵ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای چهار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این واحد به دلیل واقع شدن در جوار سد گلستان در آینده می‌تواند فضای لازم برای فعالیت قایقرانی و ماهی‌گیری ایجاد کند.

آق آتابای ادامه داد: با افتتاح این ۲ واحد بوم گردی تعداد این واحدها در گنبدکاووس به چهار واحد افزایش یافت ضمن اینکه پنج واحد دیگر نیز در روستاهای “دوزالوم، قُل‌حاجی، قره ماخر و تنگلی” موفق به اخذ موافقت اصولی شدند.

به گفته وی، واحد بوم‌گردی تبدیلی روستای قره ماخر با سرمایه‌گذاری سه میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی برای چهار نفر تا پایان امسال به بهره‌بردای خواهد رسید.

۱۵۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی روستایی در گلستان فعال است

قربان محمد قاضی، مالک واحد بوم گردی “ترکمن گل” روستای سارجه کُر گنبدکاووس نیز در این مراسم خواستار حمایت تسهیلاتی برای توسعه واحد بوم‌گردی خود که در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع احداث شده و هم اکنون ظرفیت پذیرش ۳۰ مسافر را دارد، شد و گفت: با اختصاص تسهیلات لازم و همراهی مسوولان جهت بهسازی حدود ۴۰۰ متر جاده منتهی به این واحد و نیز واگذاری انشعاب برق سه فاز ظرفیت اشتغال در این مجموعه به ۱۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی، طبیعت گردی، قایق سواری، سوارکاری، غرفه صنایع دستی، طبخ غذاهای سنتی ترکمن و ماهی‌گیری و آشنایی با آداب و رسوم بومی را از بخش‌های این واحد بوم گردی برشمرد.

بوم گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در کشورمان است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پر ازدحام، راهی روستاهای بکر می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره ساعتی، شاید هم روزی و هفته‌ای را در آرامش برآمده از این ویژگیها سپری کنند و به معنای دقیق تر گردشگران بوم گرد به روستاها می روند تا همانند آنها زندگی کنند، مانند آنها غذای محلی بخورند، مانند آنان به طبیعت بروند تا لذت های یک زندگی ساده و صمیمی روستایی را تجربه کرده و از آن بهره مند شوند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، علاوه بر داشتن افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، آثار تاریخی و گردشگری زیادی منجمله گنبدقابوس به‌عنوان بلندترین برج آجری جهان، شهر تاریخی جرجان، امامزاده یحیی بن زید(ع)، سه تالاب بین المللی، گمرک و بازارچه مرزی، دریاچه مصنوعی و بوستان‌های زیبای شهری نیز دارد که در کنار همه این ظرفیت‌ها زندگی مسالمت آمیز اقوام ایرانی با مذاهب و فرهنگ‌های مختلف بر زیبایی این شهرستان مرزی افزوده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6038 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید