شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 5167 |
تاریخ انتشار : 05 سپتامبر 2021 - 13:42 | ارسال توسط :
110 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از اقدام برای تملک نوار مجاور دروازه درب‌کوشک و خیابان نادری با اولویت پلاک درحال‌ساخت این محدوده خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

علیرضا خزائلی یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: طی هفته‌های گذشته اجرای عملیات ساخت‌وساز پلاکی در محدوده دروازه تاریخی و ثبت‌ ملی ‌شده‌ی درب‌کوشک واقع در ابتدای خیابان نادری و بخشی از بافت تاریخی شهر قزوین اعتراض برخی دوستداران میراث‌فرهنگی در خصوص احداث ساختمانی بدون ضابطه و مجوز و نگرانی برای مخدوش شدن حریم منظری این اثر تاریخی را درپی داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین تصریح کرد: لازم به توضیح است مالک پلاک مذکور در دهه هشتاد با استعلام از اداره‌کل و مشروط بر رعایت و ضوابط ساخت‌وساز در حرایم، مجوز ساخت را دریافت و طی این سال‌ها نیز آن را تمدید کرده و در نهایت بدون منع قانونی اقدام به ساخت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تاریخی این محدوده و حفاظت از حریم منظری اثر تاریخی به‌ثبت‌رسیده در فهرست آثار ملی، طی برگزاری جلسات متعدد با مالک، معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مقرر شد تا از محل اعتبارات ملی و بازآفرینی استان نسبت به تملک کل نوار مجاور درواز درب‌کوشک و خیابان نادری با اولویت پلاک درحال‌ساخت اقدام لازم صورت گیرد و نماینده ویژه‌ای نیز از اداره‌کل برای پیگیری و تسریع در روند انجام آن به اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان معرفی شده‌است که امیدواریم بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن آن را به نتیجه برسانیم.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5167 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید