سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
کد خبر: 7468 |
تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2021 - 15:22 | ارسال توسط :
173 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از ثبت ۱۶ اثر تاریخی همدان در فهرست ملی خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

سیده مریم مختاری‌موسوی در گفت‌وگو، اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، آثار واجد ارزش در سطح استان‌ها شناسایی و در فهرست آثار ملی یا فهرست‌های زیربط آنها ثبت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در میان آثار تاریخی همدان که چند روز گذشته به ثبت ملی رسید سه اثر تخریب شده نیز وجود دارد، تصریح کرد: مدرسه ظفر، خانه شیری و خانه خانجانی سه اثری هستند که هنگام تخریب پرونده ثبت آنها در دست بررسی بود.

مختاری‌موسوی اضافه کرد: به دلیل اینکه پرونده ثبت بناهای نامبرده در حین تخریب در حال پیگیری بوده و به دستگاه‌های زیربط نیز اطلاع رسانی شده بود بنابراین آثاری که در محدوده بافت تاریخی همدان هستند باید عین به عین ساخته شده و دیگر آثار باید بازسازی شوند و کاربری تاریخی برای آنها تعریف شود.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در ۱۶ نامه جداگانه به استاندار همدان مراتب ثبت ۱۶ اثر را در فهرست آثار واجد ارزش فرهنگی، تاریخی ابلاغ کرده است. گفتنی است در این لیست نام سه اثر مدرسه ظفر، خانه شیری و خانه خانجانی نیز به چشم می‌خورد که متاسفانه طی روزهای گذشته تخریب شده‌اند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7468 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید