جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 6508 |
تاریخ انتشار : 16 اکتبر 2021 - 11:10 | ارسال توسط :
169 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: لازم است در سند جامعی که کمیسیون فرهنگی تدوین می‌کند، وظیفه تمامی دستگاه‌های‌ چهارمحال و بختیاری به‌صورت مشخص تعیین شود.

اخبار گردشگری پارسی :

پویا محمودیان ۲۳ مهرماه در جلسه اختتامیه سفر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مباحثی در حوزه صنایع دستی و گردشگری استان مطرح شد، حال سوال و مسئله اساسی اینجا است که  اعتقاد به حوزه تحول‌آفرین گردشگری در میان مسئولان استانی و نهادهای تاثیرگذار چه اندازه است.

وی افزود: باور داریم که صنایع‌دستی رمز مهم اقتصادمقاومتی در کشور در راستای محرومیت‌زدایی است، همچنین تاثیراتی در اشتغال دارد، قرار داشتن بیش از ۷۵ درصد صنایع دستی در اختیار بانوان و تاثیرگذاری در حوزه جوانان، مسائل سیاسی و فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، چه اندازه به این باور دست پیدا کردیم، تا چه اندازه مسئولان قضایی بر حفظ و حراست از ارثیه‌های فرهنگی استان‌ها حساسیت دارند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به معرفی شدن شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در سال ۹۷، افزود: دیگر استان‌ها همزمان با این شهر در بسیاری از حوزه‌ها، به‌عنوان شهر ملی تلقی شدند، اما این ملی شدن در شهرکرد با  بسیاری از استان‌های کشور متفاوت است، متاسفانه در این شهر هیچ نشانی از صنایع دستی و فرهنگ مشاهده نمی‌شود.

محمودیان با بیان اینکه ۸۰ رشته فعال صنایع دستی با اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: قطعا از وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت همه‌جانبه از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، از طرفی باید در سند جامعی که کمیسیون فرهنگی تدوین می‌کند، وظیفه تمامی دستگاه‌های‌ چهارمحال و بختیاری به صورت مشخص تعیین شود.

رفع بسیاری از مسائل فرهنگی با جهت‌گیری مفهوم واقعی انتظار

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)، اظهار کرد: امروزه یکی از عرصه‌هایی که بسیار عمیق می‌تواند در فرهنگ کشور تاثیرگذار باشد، تمدن‌سازی جهانی است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در صورتیکه مفهوم واقعی انتظار به معنای واقعی شکل بگیرد، بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به فرهنگ جهت پیدا می‌کند، از طرفی دو امر آزمون و سازندگی در امر انتظار بسیار مهم است.

نکونام با اشاره به اینکه تمرین ولی‌محوری از عرصه‌های مهم در دوران غیبت است، تصریح کرد: اگر بر این معنا تمرکز و توجه صورت نگیرد، ظهور امام زمان(عج) محقق نخواهد شد، بنابراین باید در این دوران، در مسیر ولایت حرکت کرد.

وی با اشاره به سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم سفر، تجمیع مسائل فرهنگی یک استان در حیطه نگاه‌ها و سلایق مختلف است، از طرفی بسیاری از مطالبات، پیشنهادات، قوت‌ها و ضعف‌هایی که مطرح شد، تجمیع و خروجی این مسائل در مجلس به سمع و نظر وزرا و دستگاه‌های مختلف برسد و آن‌ها ساری و جاری شوند تا مشکلات فرهنگی باتوجه به مهم بودن مباحث، برطرف شوند.

نکونام با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه مرکزی از ضرورت‌هاست، بیان کرد: پیشنهاد این موضوع چند سال گذشته داده شد اما تمرکزی روی آن صورت نگرفت که اکنون نیازمند تمرکز بیشتر است، از طرفی سازه کتابخانه مصلی در سه طبقه تکمیل شده که پیشنهاد می‌شود تمرکز لازم بر این کتابخانه صورت گیرد، زیرا این امر برای استان می‌تواند مهم و اثرگذار باشد.

لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی توسط مسئولان ذیربط

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام حسین جلالی- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر چهار کمیته در کمیسیون فرهنگی مجلس فعالیت دارند که باتوجه به اینکه کمیته فرهنگ ایثار و شهادت مربوط به مسائل فرهنگی از جمله یادمان‌ها، المان‌های شهدا و … است در صورت لزوم این کمیته نیز به کمیته‌های دیگر افزوده شود تا مسائل مطرح شده در آن کمیته پیگیری شود.

وی با اشاره به بازدید از شهرستان لردگان در این سفر، تصریح کرد: لازم است لایروبی چشمه لردگان از سوی مسئولان استانی در دستور کار مسئولان چهارمحال و بختیاری باشد، از طرفی تکمیل ساختمان‌ها و مراکز نیمه‌تمام همچون فرهنگسرا، مصلی و حوزه علمیه اولویت کاری مسئولان امر قرار گیرد.

سند ملی مسجد در سازمان تبلیغات اسلامی در حال تدوین است

در ادامه حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی- معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه لازم است در حوزه طراحی نظام ساختار فرهنگی اتفاقات خوبی بیوفتد، گفت: ائمه جمعه در استان‌ها نقش رهبری را دارند و به سبک و سیاقی که مقام معظم رهبری حرکت و همه استعدادها را مشاهده می‌کند، گام برمی‌دارند که لازم است باتوجه به ظرفیت‌ها، جوانان را به میدان آورند و از این ظرفیت مهم استفاده کنند.

وی با اشاره به شکل‌گیری شبکه امامت، تصریح کرد: حرف‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد، از طرفی همگان مسجد را کانون فعالیت‌های فرهنگی قلمداد می‌کنند که لازم است مجموعه‌های فرهنگی تقویت شوند.

عزت‌زمانی بیان کرد: سند ملی مسجد در سازمان تبلیغات اسلامی در حال تدوین است که باید مسجد با ساز و کار مشخص پیش رود، زیرا می‌تواند به خوبی مردم را به خط کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث بانوان بسیار ویژه و متفاوت است، عنوان کرد: این موضوع در سازمان تبلیغات اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته است، حتی در چهارمحال و بختیاری نیز نگاه به این امر، به‌صورت بسیار متفاوت شکل گرفته و لازم است، ظرفیت بانوان در اختیار خودشان قرار گیرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مسئله هیات‌های مذهبی، گفت: با تمام جوانب نسبت به هیات‌ها توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد که لازم است توانمندسازی، سازماندهی و رشد هیات‌ها در استان مورد توجه قرار گیرد و هر اندازه که بتوانیم از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا دریغ نخواهیم کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6508 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید