پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 5859 |
تاریخ انتشار : 25 سپتامبر 2021 - 10:49 | ارسال توسط :
66 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گروهی از هنرمندان نیجریه‌ای برای ترغیب موزه بریتانیا به استرداد برنزهای بنین مجموعه‌ای از آثار هنری را به این موزه پیشنهاد داده‌اند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از رویترز، گروهی از هنرمندان «شهر بنین» واقع در نیجریه در راستای تشویق موزه بریتانیا به استرداد آثار تاریخی ارزشمند مشهور به «برنزهای بنین» که در سال ۱۸۹۷ توسط سربازان بریتانیا از «بنین» غارت شده‌اند، مجموعه‌ای از آثار هنری را به عنوان هدیه به این موزه پیشنهاد داده‌اند.

این آثار تاریخی برنزی که زمانی در «پادشاهی بنین» خلق شده‌اند، از نفیس‌ترین و مهم‌ترین آثار فرهنگی و تاریخی آفریقا شناخته می‌شوند. موزه‌های اروپایی که از این آثار نگهداری می‌کنند سال‌ها است که مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

گروه هنرمندانی که اخیرا برای مورد توجه قرار دادن اهمیت استرداد این آثار به میدان آمده‌اند، قصد دارند مجموعه‌ای از آثار هنر معاصر را که فرهنگ امروزی «شهر بنین» را به نمایش می‌گذارند و عاری از تاریخچه مرتبط با غارت و سرقت هستند به موزه بریتانیا اهدا کنند.

آثار هنری پیشنهادی که در جریان مراسمی در «شهر بنین» از آن‌ها رونمایی شد، یک لوح دو متر در دو متر برنزی را که بر روی آن رویدادهای تاریخی بنین حکاکی شده است نیز شامل می‌شود.

نماینده این گروه از هنرمندان که در ماه جاری به لندن سفر کرده است اعلام کرد با مدیران بخش آفریقای موزه بریتانیا ملاقات داشته است.

با این‌که آلمان اعلام کرده است قصد دارد «برنزهای بنین» را از موزه‌های این کشور به نیجریه بازگرداند، اما مسئله استرداد این آثار از موزه بریتانیا که خانه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه برنزهای بنین است همچنان بحث‌برانگیز است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5859 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید