چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
کد خبر: 4067 |
تاریخ انتشار : 07 آگوست 2021 - 16:30 | ارسال توسط :
126 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه «بازار سعدالسلطنه» قزوین به عنوان نخستین بازار صنایع‌دستی ثبت ملی می‌شود،گفت: ایران برای نخستین‌بار پیشنهاد ثبت بازارهای جهانی صنایع‌دستی را به شورای جهانی صنایع‌دستی ارایه کرد.

پویا محمودیان در سومین اجلاس بین‌المللی دبیران و شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی که بهصورت مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: ثبت جهانی یک شهر یا روستا، امری بسیار مهم محسوب می‌شود و شهر یا روستای مورد نظر باید واجد شرایط خاص شود تا بتواند چنین عنوانی را کسب کند.

وی یادآور شد: آنچه که بیش از هر موردی در این میان دارای اهمیت است، توان تعامل بالای مسوولان عالی رتبه یک شهر یا روستای جهانی در جمیع زمینه‌ها با دیگر شهرها و روستاهای جهان است به عبارت دیگر یک شهر جهانی باید در موضوع خاص خود مقبولیت و مرکزیت جهانی داشته باشد. یعنی بتواند برای دیگر شهرهای فعال در آن زمینه، نقش الگو را ایفا کرده و در عین حال بتواند به سیاست‌گذاری بپردازد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: ضروری است زیر ساخت‌های لازم ارتباطی در چنین مناطقی فعال و نهادهای مربوطه در خدمات‌رسانی کاملا ورزیده باشند. جهانی شدن فرصتی برای دیده شدن و در مرکز توجه قرار گرفتن توسط گردشگران، تجار، علاقه‌مندان به هنر و … است.

محمودیان بیان کرد: شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی فرصتی درخشان و ناب برای معرفی فرهنگ و هنر یک کشور است. در ایران ۱۴ شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی و دو شهر خلاق صنایع‌دستی وجود دارد. همچنین ایران ۵۲ شهر و روستای ملی صنایع‌دستی دارد که پرونده ملی شدن شهرها و روستاها پیش زمینه آمادگی یک شهر و روستا برای قرار گرفتن در مرحله جهانی شدن است.

وی اظهار داشت: ملی شدن شهر و روستاها انگیزه‌ای ارزشمند برای ارتقای شاخص‌های صنایع‌دستی این شهر و روستاها هستند.

پیشنهاد ثبت بازارهای جهانی صنایع‌دستی نخستین بار توسط ایران ارایه شد

وی همچنین گفت: با توجه به اهمیت جایگاه صنایع‌دستی جهان و تعداد افرادی که در درآمدزایی، اشتغال آفرینی، حفظ هنر و فرهنگ، کمک به اقتصاد خانوار و … در این حوزه نقش آفرینی می‌کنند در پایان این اجلاس امیدوارم که با همفکری، کمک و همکاری یکدیگر بتوانیم به موضوع شبکه‌سازی، بازارهای مشترک، زمینه‌سازی برای ارتباط، تعامل و … دست پیدا کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: امروز تجربیات بیان شده توسط مهمانان خارجی این اجلاس به طور یقین برای ما بسیار ارزشمند و قابل استفاده خواهد بود، همچنین برگزاری جلساتی بین مسئولان شهر و روستاهای جهانی موجب دستیابی به مدل‌های کاری مشترک خواهد شد.

محمودیان در حاشیه سومین اجلاس بین‌المللی دبیران و شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی از ابراهیم علی میرچی، حسین رمضانی محمدی، فریده آقا حسینی و میترا رئیسی از بازنشستگان سال ۹۹ معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن فجر این وزارتخانه قدردانی کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4067 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید