چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
کد خبر: 5830 |
تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2021 - 13:53 | ارسال توسط :
89 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

۱۰سرمایه گذار متقاضی اجرای طرح‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد شدند

اخبار گردشگری پارسی :

مجید صفایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار در باشت افزود: تاکنون چهار طرح گردشگری کشاورزی و یک پروژه کمپ مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد مجوز دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین برای متقاضیان سه طرح گردشگری کشاورزی و ۲ طرح کمپ های عشایری استان پرونده تشکیل شده و کارشناسان در حال بررسی شرایط این متقاضیان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان به عنوان پایلوت کشور در زمینه گردشگری کشاورزی انتخاب شده تاکید کرد: توسعه این شاخه نوین اولویت حوزه گردشگری در سال جاری است.

وی ابراز داشت: آماده اعطای مجوز به مزارع کشاورزی ، باغ ها، دامپروری ها ، گلخانه های محل پرورش گل و گیاه و مراکز پرورش طیور در استان برای پذیرش گردشگران هستیم.

صفایی اظهار داشت: شالیزارهای برنج، مزارع پرورش ماهی، مزارع کشت زعفران، مناطق پرورش کرم ابریشم، مزارع شترمرغ از جمله بخش های استان هستند که می تواند مقصدی برای گردشگران باشند.

وی عنوان کرد: رونق گردشگری کشاورزی می تواند راهکاری گره گشا برای توسعه اقتصادی روستاها ، افزایش درآمد اهالی و کسب تجربه های نو و ارزان قیمت برای علاقه مندان به ایرانگردی باشد.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از مهاجرت روستاها به شهرها چاره ای جز ایجاد فرصت های شغلی در این مناطق وجود ندارد تاکید کرد: برای بهره گیری بهتر از ظرفیت های طبیعی روستاها راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در روستاها با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت حمایت می شود.

صفایی تاکید کرد: با رونق گردشگری کشاورزی افزون بر ایجاد فرصت های شغلی جدید ، زمینه فروش تولیدات روستائیان به عنوان سوغاتی یا برای مصرف گردشگران فراهم می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

بر اساس آمارهای موجود تا پیش از انتشار ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون نفر گردشگر بوده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5830 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید